SFB51318 Digitale medier (Høst 2020)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
Studiested:
Halden
Emneansvarlig:
Lin Prøitz
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.

Undervisningssemester

1. semester (høst).

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

Kunnskap

  • har god teoretisk og praktisk kunnskap om bruk av digitale medier og plattformer og deres funksjon i kommunikasjon i ulike situasjoner og virksomheter.

  • har kunnskap om digitale strategier og markedsføring på og med digitale medier

  • har kunnskap om redigering og vurdering av innhold på nettsteder og i sosiale medier

  • har grunnleggende kunnskaper om datasikkerhet

Ferdigheter

  • har ferdigheter i redigering av nettsteder og sosiale medier

  • behersker grunnleggende prinsipper og teknikker i å bygge digitale strategier

  • behersker grunnleggende ferdigheter for å lage digital innholdsmarkedsføring for virksomheter

  • kan utvikle og endre innhold for nettsteder, blogger og sosiale medier for konkrete virksomheter

  • er i stand til å identifisere og forebygge sikkerhetstrusler

Generell kompetanse

  • har generell kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy

  • har generell kompetanse i å bygge digitale strategier

Innhold

Studentene lærer grunnleggende prinsipper og teknikker i digitale strategier og i digital markedsføring. De lærer å lage og redigere innhold på digitale plattformer og å kunne bruke nett og digitale plattformer strategisk for organisasjoner og bedrifter. De får en gjennomgang av grunnleggende datasikkerhet.

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger, øvelser og oppgaver. Hovedvekten legges på praktiske øvelser i grupper og individuelt.

Arbeidsomfang

Ca. 280 timer.

Praksis

Ingen

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

To innleveringer til fastsatte frister og etter nærmere retningslinjer;

  • én individuell innlevering

  • én innlevering i gruppe

Arbeidskravene må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen.

 

Eksamen

4 timers individuell skoleeksamen.

Ingen tillatte hjelpemidler. Karakterregel: A-F

Sensorordning

En ekstern og en intern eller to interne sensorer.

Evaluering av emnet

Det blir gjennomført studentevalueringer etter rutinene for kvalitetsarbeid ved Høgskolen i Østfold.

Litteratur

Litteraturlisten er sist oppdatert 15.04.2020.

  • Furu, N. (2017). Markedsføring og kommunikasjon på nett. Oslo: Cappelen Damm akademisk

  • Brønn og Ihlen (2012) Åpen eller innadvendt, Oslo: Gyldendal

  • Brataas, Kjell. (2019) Krisekommunikasjon, hva vi har lært av store katastrofer. Universitetsforlaget

  • Dalen, O. (2018) Effektiv nettskriving. Cappelen Damm akademisk (merk 2018 utgave eller nyere – viktig), kap 1-4

  • Nätt, TH. og Heide, CF. (2015). Datasikkerhet: ikke bli svindlerens neste offer. Oslo: Gyldendal

Litteraturen vil kunne suppleres med 2-3 relevante vitenskapelige artikler. Disse vil publiseres på høgskolens læringsplattform, Canvas.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:57:11