SFB51318 Digitale medier (Høst 2018)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
- Studiested:
- Halden
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
-
Obligatorisk emne i Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.
-
Fordypningsemne i Bachelorstudium i økonomi og administrasjon, profilering Internasjonal kommunikasjon.
Undervisningssemester
Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon: 1. semester (høst).
Bachelorstudium i økonomi og administrasjon, profilering Internasjonal kommunikasjon: 5. semester (høst).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
-
har god kunnskap om bruk av digitale plattformer og deres funksjon i kommunikasjon i organisasjoner
-
har kunnskap om digital markedsføring og om redigering og vurdering av innhold på nettsteder og i sosiale medier
-
har grunnleggende kunnskaper om datasikkerhet
Ferdigheter
-
har ferdigheter i redigering av nettsteder og sosiale medier
-
behersker grunnleggende prinsipper og teknikker som benyttes av kommunikatører (innholdsskapere) på web og i sosiale medier
-
kan utvikle og endre innhold for nettsteder, blogger og sosiale medier for konkrete organisasjoner
-
er i stand til å identifisere og forebygge sikkerhetstrusler
Generell kompetanse
-
har generell kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy
Innhold
Studentene lærer å lage og redigere innhold på digitale plattformer og å kunne bruke nett og digitale plattformer strategisk for organisasjoner og bedrifter.
De får en gjennomgang av grunnleggende datasikkerhet.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, øvelser og oppgaver.
Hovedvekten legges på praktiske øvelser.
Arbeidsomfang
Ca. 280 timer.
Praksis
Ingen
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
-
Én innlevering til fastsatt frist og etter nærmere retningslinjer må være godkjen.t
Eksamen
4 timers individuell skoleeksamen.
Ingen tillatte hjelpemidler.
Karakterregel: A-F
Sensorordning
En ekstern og en intern eller to interne sensorer.
Evaluering av emnet
Det blir gjennomført studentevalueringer etter rutinene for kvalitetsarbeid ved Høgskolen i Østfold.
Litteratur
Litteraturlisten er sist oppdatert 21. juni 2017. - med forbehold om endring før semesterstart.
Halligan, Brian og Shah, Dharmesh: Inbound Marketing - Attract, Engage and Delight Customers Online, ISBN: 9781118896655?
Furu, Nina: Markedsføring og kommunikasjon på nett, ISBN: 9788202512347
Nätt, Tom Heine & Heide, Christian F. (2015). Datasikkerhet. Ikke bli svindlerens neste offer.
Oslo: Gyldendal.?