SFB51318 Digitale medier (Høst 2018)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
Studiested:
Halden
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

  • Obligatorisk emne i Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.

  • Fordypningsemne i Bachelorstudium i økonomi og administrasjon, profilering Internasjonal kommunikasjon.

Undervisningssemester

Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon: 1. semester (høst).
Bachelorstudium i økonomi og administrasjon, profilering Internasjonal kommunikasjon: 5. semester (høst).

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

Kunnskap

  • har god kunnskap om bruk av digitale plattformer og deres funksjon i kommunikasjon i organisasjoner

  • har kunnskap om digital markedsføring og om redigering og vurdering av innhold på nettsteder og i sosiale medier

  • har grunnleggende kunnskaper om datasikkerhet

Ferdigheter

  • har ferdigheter i redigering av nettsteder og sosiale medier

  • behersker grunnleggende prinsipper og teknikker som benyttes av kommunikatører (innholdsskapere) på web og i sosiale medier

  • kan utvikle og endre innhold for nettsteder, blogger og sosiale medier for konkrete organisasjoner

  • er i stand til å identifisere og forebygge sikkerhetstrusler

Generell kompetanse

  • har generell kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy

Innhold

Studentene lærer å lage og redigere innhold på digitale plattformer og å kunne bruke nett og digitale plattformer strategisk for organisasjoner og bedrifter.
De får en gjennomgang av grunnleggende datasikkerhet.

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger, øvelser og oppgaver.
Hovedvekten legges på praktiske øvelser.

Arbeidsomfang

Ca. 280 timer.

Praksis

Ingen

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

  • Én innlevering til fastsatt frist og etter nærmere retningslinjer må være godkjen.t

Eksamen

4 timers individuell skoleeksamen.

Ingen tillatte hjelpemidler. 
Karakterregel: A-F

Sensorordning

En ekstern og en intern eller to interne sensorer.

Evaluering av emnet

Det blir gjennomført studentevalueringer etter rutinene for kvalitetsarbeid ved Høgskolen i Østfold.

Litteratur

Litteraturlisten er sist oppdatert 21. juni 2017. - med forbehold om endring før semesterstart.

Halligan, Brian og Shah, Dharmesh: Inbound Marketing - Attract, Engage and Delight Customers Online, ISBN: 9781118896655?

Furu, Nina: Markedsføring og kommunikasjon på nett, ISBN: 9788202512347

Nätt, Tom Heine & Heide, Christian F. (2015). Datasikkerhet. Ikke bli svindlerens neste offer.
Oslo: Gyldendal.?

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:56:30