SFBS50706 Virksomhetskommunikasjon II (spansk) (Vår 2008)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
Emneansvarlig:
Wladimir Chavez
Undervisningsspråk:
Spansk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon for studenter med spansk som bispråk.

Profileringsemne i bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon.

Forkunnskapskrav utover opptakskrav

Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I, spansk.

Undervisningssemester

Bachelor i internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår) (bispråk).

Bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår).

Innhold

Innføring i intern og ekstern virksomhetskommunikasjon så som møter, intern og ekstern korrespondanse, messedeltakelse, brukerinformasjon. Forskjellige typer tekster behandles, for eksempel referat, interne notater, briefinger.

Undervisnings- og læringsformer

Emnet organiseres som interaktiv gruppeundervisning med en blanding av forelesninger, gruppearbeid, skriving og gjennomgang av oppgaver, samt studentpresentasjoner. Emnet krever aktiv deltakelse underveis. Bruk av e-læringsverktøy er integrert i undervisningen. Undervisningsspråk er spansk.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

Fire godkjente skriftlige arbeider av ulik karakter og lengde. To muntlige presentasjoner.

Eksamen

Skriftlig eksamen, 3 timer. Karakterskala A-F.

Litteratur

- Felices, Ángel et al. (2003). Cultura y negocios. El español de la economía española y latinoamericana. Madrid: Editorial Edinumen.
- Corpas, Jaime & Lola Martínez (1999). Socios 2. Curso de español orientado al mundo del trabajo. Barcelona: Difusión.
- Corpas, Jaime, Maria Lluïsa Sabater & Lola Martínez (2001). Socios 2. Cuaderno de ejercicios. Barcelona: Difusión.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:53:29