SFBS50706 Virksomhetskommunikasjon II (spansk) (Vår 2008)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Emneansvarlig:
- Wladimir Chavez
- Undervisningsspråk:
- Spansk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon for studenter med spansk som bispråk.
Profileringsemne i bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I, spansk.Undervisningssemester
Bachelor i internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår) (bispråk).
Bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår).
Innhold
Innføring i intern og ekstern virksomhetskommunikasjon så som møter, intern og ekstern korrespondanse, messedeltakelse, brukerinformasjon. Forskjellige typer tekster behandles, for eksempel referat, interne notater, briefinger.Undervisnings- og læringsformer
Emnet organiseres som interaktiv gruppeundervisning med en blanding av forelesninger, gruppearbeid, skriving og gjennomgang av oppgaver, samt studentpresentasjoner. Emnet krever aktiv deltakelse underveis. Bruk av e-læringsverktøy er integrert i undervisningen. Undervisningsspråk er spansk.Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Fire godkjente skriftlige arbeider av ulik karakter og lengde. To muntlige presentasjoner.Eksamen
Skriftlig eksamen, 3 timer. Karakterskala A-F.Litteratur
- Felices, Ángel et al. (2003). Cultura y negocios. El español de la economía española y latinoamericana. Madrid: Editorial Edinumen.- Corpas, Jaime & Lola Martínez (1999). Socios 2. Curso de español orientado al mundo del trabajo. Barcelona: Difusión.
- Corpas, Jaime, Maria Lluïsa Sabater & Lola Martínez (2001). Socios 2. Cuaderno de ejercicios. Barcelona: Difusión.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. juli 2024 02:53:29