SFBF50706 Virksomhetskommunikasjon II (fransk) (Vår 2008)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
Undervisningsspråk:
Fransk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram


Obligatorisk emne i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon for studenter med fransk bispråk.

Profileringsemne i bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon.

Forkunnskapskrav utover opptakskrav


Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I, fransk.

Undervisningssemester


Bachelor i internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår) (bispråk).

Bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår).

Innhold


Innføring i virksomhetens eksterne og interne kommunikasjon, som handel, kontakt med serviceinstitusjoner, personalhåndtering, møter, ulike henvendelser m.m. Få innsikt i dokumenter som søknader, kontrakter, intern-notater, meldinger, referater, prospekter, telefonbeskjeder. Grammatisk trening både muntlig og skriftlig. Aktiv bruk av digitale medier.

Undervisnings- og læringsformer


Forelesninger, gruppearbeid, telefonøvelser, skriftlige og muntlige øvelser, selvstendig arbeid. Bruk av IKT.

Undervisningen foregår på fransk.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

Fire godkjente skriftlige arbeider av ulik karakter og lengde. To muntlige presentasjoner.

Eksamen

Skriftlig individuell eksamen (3 timer) med karakterskala A-F.

Litteratur

- Mitchell, Margaret  (2001). Pour parler affaires: Méthode de français commercial. London: Chancerel Int. Publishers.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. aug. 2024 02:53:13