SFBF50706 Virksomhetskommunikasjon II (fransk) (Vår 2008)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Undervisningsspråk:
- Fransk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon for studenter med fransk bispråk.
Profileringsemne i bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I, fransk.
Undervisningssemester
Bachelor i internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår) (bispråk).
Bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon: 6. semester (vår).
Innhold
Innføring i virksomhetens eksterne og interne kommunikasjon, som handel, kontakt med serviceinstitusjoner, personalhåndtering, møter, ulike henvendelser m.m. Få innsikt i dokumenter som søknader, kontrakter, intern-notater, meldinger, referater, prospekter, telefonbeskjeder. Grammatisk trening både muntlig og skriftlig. Aktiv bruk av digitale medier.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, gruppearbeid, telefonøvelser, skriftlige og muntlige øvelser, selvstendig arbeid. Bruk av IKT.
Undervisningen foregår på fransk.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Fire godkjente skriftlige arbeider av ulik karakter og lengde. To muntlige presentasjoner.Eksamen
Skriftlig individuell eksamen (3 timer) med karakterskala A-F.Litteratur
- Mitchell, Margaret (2001). Pour parler affaires: Méthode de français commercial. London: Chancerel Int. Publishers.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. aug. 2024 02:53:13