SFBE50706 Virksomhetskommunikasjon II (engelsk) (Vår 2008)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Emneansvarlig:
- Gro-Anita Myklevold
- Undervisningsspråk:
- Engelsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.
Profileringsemne i bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I (engelsk).
Undervisningssemester
Bachelor i internasjonal kommunikasjon: 2. semester (vår).
Bachelor i økonomi og administrasjon: 6. semester (vår).
Innhold
Den muntlige delen av emnet dekker forhandlingsstrategi og -teknikk, lesing av litteratur, og diskusjoner. Arbeidet vil blant annet bestå av casestudier og øvinger i å forhandle.Den skriftlige delen av emnet dekker forretningstekster som rapporter, e-post, memoranda, CV og jobbsøknader. Undervisningen vil også legge vekt på bruken av tjenlige kommunikasjonsstrategier samt relevante strukturer, konvensjoner og terminologi.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger og grupper. Undervisningsspråk er engelsk.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
To skriftlige innleveringer.
Eksamen
Semesteroppgave (Omfang: 12-15 sider) og muntlig eksamen (ca. 20 minutter). Muntlig eksamen kan justere endelig karakter med ett trinn på karakterskala A-F.Litteratur
- Kaczmarek, S. & K. Locker (2007). Business Communication: Building Critical Skills. New York: McGraw-Hill.- Fisher, R., W. Ury & B. Patton (1997). Getting to Yes. Negotiating an Agreement without Giving In. London: Arrow.
- Rodgers, D. (1995). Business Communications: International Case Studies in English. Cambridge: Cambridge University Press.
- Grisham, J. (1993). The Firm. London: Arrow.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
30. juni 2024 02:52:05