SFBE50706 Virksomhetskommunikasjon II (engelsk) (Vår 2008)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
Emneansvarlig:
Gro-Anita Myklevold
Undervisningsspråk:
Engelsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.

Profileringsemne i bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon.

Forkunnskapskrav utover opptakskrav


Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I (engelsk).

Undervisningssemester

Bachelor i internasjonal kommunikasjon: 2. semester (vår).

Bachelor i økonomi og administrasjon: 6. semester (vår).

Innhold

Den muntlige delen av emnet dekker forhandlingsstrategi og -teknikk, lesing av litteratur, og diskusjoner. Arbeidet vil blant annet bestå av casestudier og øvinger i å forhandle.
Den skriftlige delen av emnet dekker forretningstekster som rapporter, e-post, memoranda, CV og jobbsøknader. Undervisningen vil også legge vekt på bruken av tjenlige kommunikasjonsstrategier samt relevante strukturer, konvensjoner og terminologi.

Undervisnings- og læringsformer


Forelesninger og grupper. Undervisningsspråk er engelsk.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen


To skriftlige innleveringer.

Eksamen

Semesteroppgave (Omfang: 12-15 sider) og muntlig eksamen (ca. 20 minutter). Muntlig eksamen kan justere endelig karakter med ett trinn på karakterskala A-F.

Litteratur

- Kaczmarek, S. & K. Locker (2007). Business Communication: Building Critical Skills. New York: McGraw-Hill.
- Fisher, R., W. Ury & B. Patton (1997). Getting to Yes. Negotiating an Agreement without Giving In. London: Arrow.
- Rodgers, D. (1995). Business Communications: International Case Studies in English. Cambridge: Cambridge University Press.
- Grisham, J. (1993). The Firm. London: Arrow.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 02:52:05