SFBT50706 Virksomhetskommunikasjon II (tysk) (Vår 2007)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Emneansvarlig:
- Jutta Eschenbach
- Undervisningsspråk:
- Tysk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Emnet inngår i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.
Obligatorisk for studenter med tysk som hoved- eller bispråk.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I (tysk).
Undervisningssemester
Vår, 2. semester (hovedspråk), 6. semester (bispråk).
Innhold
Innføring i intern og ekstern virksomhetskommunikasjon så som møter, intern og ekstern korrespondanse, messedeltakelse, brukerinformasjon. Det behandles forskjellige typer tekster for eksempel referat, interne notater, briefings.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, gruppearbeid, selvstendig arbeid, muntlige og skriftlige øvelser. All undervisning foregår på tysk.
Praksis
Ingen.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Fire godkjente skriftlige arbeider av ulik karakter og lengde. To muntlige presentasjoner, og 80% obligatorisk tilstedeværelse i de muntlige kursene.
Eksamen
Skriftlig individuell eksamen (4 timer) med karakterskala A-F.
Litteratur
Neumann, Ingrid (1996): Geschäftssituationen. Für Außenhandel, Tourismus und Technik. Høyskoleforlaget (utvalgte kapitler)
Neumann, Ingrid (1996): Fachkommunikation für die Wirtschaft. Høyskoleforlaget (utvalgte kapitler)
Hartmann, Martin / Funk, Rüdiger / Nietmann, Horst (2003: Präsentieren. Presäntationen - zielgerichtet und adressatenorientert. Weinheim, Basel, Berlin. Beltz Verlag
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. juli 2024 02:53:16