SFBF50706 Virksomhetskommunikasjon II (fransk) (Vår 2007)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
Undervisningsspråk:
Fransk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram


Emnet inngår i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon. Obligatorisk for studenter med fransk hoved- eller bispråk.

Forkunnskapskrav utover opptakskrav


Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I (fransk).

Undervisningssemester


Vår, 2. semester (hovedspråk), 6. semester (bispråk).

Innhold


Innføring i virksomhetens eksterne og interne kommunikasjon, som handel, kontakt med serviceinstitusjoner, personalhåndtering, møter, ulike henvendelser m.m. Få innsikt i dokumenter som søknader, kontrakter, intern-notater, meldinger, referater, prospekter, telefonbeskjeder. Grammatisk trening både muntlig og skriftlig. Aktiv bruk av digitale medier.

Undervisnings- og læringsformer


Forelesninger, gruppearbeid, telefonøvelser, skriftlige og muntlige øvelser, selvstendig arbeid. Bruk av IKT.

Undervisningen foregår på fransk.

Praksis


Ingen.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen


Fire godkjente skriftlige arbeider av ulik karakter og lengde. To muntlige presentasjoner, og 80% obligatorisk tilstedeværelse i de muntlige kursene.

Eksamen


Skriftlig individuell eksamen (4 timer) med karakterskala A-F.

Litteratur


M. Michell: Pour parler affaires, Chancerel, 2001

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:53:16