SFBF50706 Virksomhetskommunikasjon II (fransk) (Vår 2007)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Undervisningsspråk:
- Fransk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Emnet inngår i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon. Obligatorisk for studenter med fransk hoved- eller bispråk.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I (fransk).
Undervisningssemester
Vår, 2. semester (hovedspråk), 6. semester (bispråk).
Innhold
Innføring i virksomhetens eksterne og interne kommunikasjon, som handel, kontakt med serviceinstitusjoner, personalhåndtering, møter, ulike henvendelser m.m. Få innsikt i dokumenter som søknader, kontrakter, intern-notater, meldinger, referater, prospekter, telefonbeskjeder. Grammatisk trening både muntlig og skriftlig. Aktiv bruk av digitale medier.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, gruppearbeid, telefonøvelser, skriftlige og muntlige øvelser, selvstendig arbeid. Bruk av IKT.
Undervisningen foregår på fransk.
Praksis
Ingen.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Fire godkjente skriftlige arbeider av ulik karakter og lengde. To muntlige presentasjoner, og 80% obligatorisk tilstedeværelse i de muntlige kursene.
Eksamen
Skriftlig individuell eksamen (4 timer) med karakterskala A-F.
Litteratur
M. Michell: Pour parler affaires, Chancerel, 2001
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. juli 2024 02:53:16