SFBE50706 Virksomhetskommunikasjon II (engelsk) (Vår 2007)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Emneansvarlig:
- Gro-Anita Myklevold
- Undervisningsspråk:
- Engelsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Emnet inngår i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.
Obligatorisk for studenter med engelsk hoved- eller bispråk.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I (engelsk).
Undervisningssemester
Vår, 2. semester.
Innhold
Den muntlige delen av emnet dekker forhandlingsstrategi og -teknikk, lesing av litteratur og diskusjoner. Arbeidet vil blant annet bestå av øvinger i å forhandle og case-studier. Den skriftlige delen av emnet dekker forretningstekster så som rapporter, e-post, memoranda, CV og jobbsøknader. Undervisningen vil også legge vekt på bruken av tjenlige kommunikasjonsstrategier samt relevante strukturer, konvensjoner og terminologi.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger og grupper. Undervisningsspråk er engelsk.
Praksis
Ingen.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
To skriftlige innleveringer.
Eksamen
Muntlig eksamen (ca. 20 minutter). Karakterskala A-F.
Litteratur
Kaczmarek, S. & Locker, K. (2004), Business Communication: Building Critical Skills. New York: McGraw-Hill.
Fisher, R., Ury, W. & Patton, B. (1997). Getting to Yes. Negotiating an Agreement without Giving In. London: Arrow.
Rodgers, D. (1995) Business Communications: International Case Studies in English. Cambridge: Cambridge University Press.
Grisham, J. (1993). The Firm. London: Arrow.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. juli 2024 02:53:16