SFBE50706 Virksomhetskommunikasjon II (engelsk) (Vår 2007)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
Emneansvarlig:
Gro-Anita Myklevold
Undervisningsspråk:
Engelsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram


Emnet inngår i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.
Obligatorisk for studenter med engelsk hoved- eller bispråk.

Forkunnskapskrav utover opptakskrav


Det anbefales forkunnskaper fra Virksomhetskommunikasjon I (engelsk).

Undervisningssemester


Vår, 2. semester.

Innhold


Den muntlige delen av emnet dekker forhandlingsstrategi og -teknikk, lesing av litteratur og diskusjoner. Arbeidet vil blant annet bestå av øvinger i å forhandle og case-studier. Den skriftlige delen av emnet dekker forretningstekster så som rapporter, e-post, memoranda, CV og jobbsøknader. Undervisningen vil også legge vekt på bruken av tjenlige kommunikasjonsstrategier samt relevante strukturer, konvensjoner og terminologi.

Undervisnings- og læringsformer


Forelesninger og grupper. Undervisningsspråk er engelsk.

Praksis


Ingen.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen


To skriftlige innleveringer.

Eksamen


Muntlig eksamen (ca. 20 minutter). Karakterskala A-F.

Litteratur


Kaczmarek, S. & Locker, K. (2004), Business Communication: Building Critical Skills. New York: McGraw-Hill.
Fisher, R., Ury, W. & Patton, B. (1997). Getting to Yes. Negotiating an Agreement without Giving In. London: Arrow.
Rodgers, D. (1995) Business Communications: International Case Studies in English. Cambridge: Cambridge University Press.
Grisham, J. (1993). The Firm. London: Arrow.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:53:16