SFBF50606 Virksomhetskommunikasjon I (fransk) (Høst 2007)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Undervisningsspråk:
- Fransk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon for studenter med fransk bispråk.
Profileringsemne i bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon og profilering internasjonal økonomi.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Generell studiekompetanse, realkompetanse eller høgskolens forkurs.Undervisningssemester
1. semester (hovedspråk), 5. semester (bispråk). Høst.
Bachelor i økonomi og administrasjon, profilering internasjonal kommunikasjon og profilering internasjonal økonomi: 5. semester (høst).
Innhold
Innføring i og trening av viktige språkhandlinger og kommunikative strategier i ulike situasjoner innenfor muntlig og skriftlig virksomhetskommunikasjon, for eksempel kundekontakt, telefonkontakt, presentasjon av virksomheten og noen av dens funksjoner og produkter, kundebesøk. Oppbygging av terminologi og adekvat språkbruk.Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, gruppearbeid, muntlige og skriftlige øvelser, selvstendig arbeid. Bruk av IKT. All undervisning foregår på fransk.
Praksis
Ingen
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Det kreves 80% tilstedeværelse i muntlig undervisning, samt minst to muntlige presentasjoner pr. student. Dessuten skal alle levere to skriftlige arbeider som må godkjennes av faglærer.
Eksamen
Muntlig presentasjon av et oppgitt emne (ca. 20 minutter). Karakterskala A-F.
Litteratur
Margareth Mitchell: Pour parler affaires, Chancerel International Publishers, 2001
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. juli 2024 02:53:08