SFBF50606 Virksomhetskommunikasjon I (fransk) (Høst 2006)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
Undervisningsspråk:
Fransk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram


Emnet inngår i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon. Obligatorisk for studenter med fransk hoved- eller bispråk.

Forkunnskapskrav utover opptakskrav


Generell studiekompetanse eller realkompetanse.

Undervisningssemester


Høst. 1. semester (hovedspråk), 5. semester (bispråk).

Innhold


Presentere virksomheten og enkelte av dens funksjoner, personale og produkter. Dette innebærer kundebehandling, bestillinger, leveranser, møter, dagsorden m.m. Studentene skal lære adekvat terminologi og språkbruk.

Undervisnings- og læringsformer


Forelesninger, gruppearbeid, muntlige og skriftlige øvelser, selvstendig arbeid. Bruk av IKT. All undervisning foregår på fransk.

Praksis


Ingen

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen


Det kreves 80% tilstedeværelse i muntlig undervisning, samt minst to muntlige presentasjoner pr. student. Dessuten skal alle levere to skriftlige arbeider som må godkjennes av faglærer.

Eksamen


Muntlig presentasjon av et oppgitt emne (ca. 20 minutter). Karakterskala A-F.

Litteratur


Margareth Mitchell: Pour parler affaires, Chancerel International Publishers, 2001

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:53:01