SFBF50606 Virksomhetskommunikasjon I (fransk) (Høst 2006)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag
- Undervisningsspråk:
- Fransk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Emnet inngår i bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon. Obligatorisk for studenter med fransk hoved- eller bispråk.
Forkunnskapskrav utover opptakskrav
Generell studiekompetanse eller realkompetanse.
Undervisningssemester
Høst. 1. semester (hovedspråk), 5. semester (bispråk).
Innhold
Presentere virksomheten og enkelte av dens funksjoner, personale og produkter. Dette innebærer kundebehandling, bestillinger, leveranser, møter, dagsorden m.m. Studentene skal lære adekvat terminologi og språkbruk.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, gruppearbeid, muntlige og skriftlige øvelser, selvstendig arbeid. Bruk av IKT. All undervisning foregår på fransk.
Praksis
Ingen
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Det kreves 80% tilstedeværelse i muntlig undervisning, samt minst to muntlige presentasjoner pr. student. Dessuten skal alle levere to skriftlige arbeider som må godkjennes av faglærer.
Eksamen
Muntlig presentasjon av et oppgitt emne (ca. 20 minutter). Karakterskala A-F.
Litteratur
Margareth Mitchell: Pour parler affaires, Chancerel International Publishers, 2001
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. juli 2024 02:53:01