LMUS10111 Musikkteoretisk grunnlag, dans, lytting og refleksjon (Høst 2019)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for lærerutdanninger og språk
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Elisabeth Giske
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i Musikk, årsstudium.
Undervisningssemester
1. semester (høst).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
Studenten
-
har kunnskap om dei særprega lærings- og erkjenningsformene som er knytt til kunstnarleg, estetisk og musikalsk verksemd
-
har kunnskap om psykologiske og kulturelle faktorar som verkar inn på utviklinga av barn og unges musikalitet, utrykksformer, kreativitet og identitet
-
har grunnleggande kunnskap om norsk og internasjonal musikk frå ulike sjangrar og musikkhistoriske epokar, om norsk og samisk tradisjonsmusikk og om musikk frå andre kulturar
-
har kunnskap om grunnleggjande musikkteori og ulike former for musikkanalyse
-
har kunnskap om korleis musikk blir brukt og integrert i ulike former for samfunnsuttrykk, t.d. i film og media og om korleis musikk kan vere eit formande element i slike samanhengar
-
har kunnskapar om musikklæraren som leiar og tilretteleggjar for musikkopplæring for trinna 5-10
-
har kunnskap om musikkfaget si historie og rolle i samfunnet, læreplanar i faget og faget si læreplanhistorie
Ferdigheiter
Studenten
-
kan synge og bruke stemma på varierte måtar, uttrykke seg musikalsk og meiningsfullt på eige hovudinstrument og akkompagnere song på piano, gitar eller anna akkordinstrument
-
kan danse til og med musikk og meistre eit representativt utval av tradisjonelle og moderne dansar frå ulike kulturar til bruk i musikkundervisning på trinna 5-10
-
kan leie og instruere song-, samspel- og danseprosessar med medstudentar og med elevar på trinna 5-10
-
kan lytte aktivt og reflekterande til eit representativt utval av musikk frå ulike sjangrar, historiske periodar og ulike kulturar
-
vise kunnskap om musikken gjennom bruk av musikkanalyse og gjennom verbale så vel som andre kunstrelaterte uttrykksformer, t.d. dans/rørsle og drama
-
kan komponere musikk på varierte måtar, improvisere med instrument og stemme og kunne leie improvisasjons- og komposisjonsprosessar for elevar på trinna 5-10
-
kan bruke analoge og digitale musikkinstrument og tekniske og elektroniske hjelpemiddel med tanke på musikalsk skaping, formidlingsverksemd og musikkproduksjon
-
kan ta i bruk og vurdere varierte arbeidsformer, metodar og læringsmateriell som over tid er utvikla i skolefaget musikk for trinna 5-10
-
kan leggje til rette for musikalsk opplæring og utvikling for elevar med spesielle evner eller vanskar
-
kan gjennomføre tilpassa opplæring for elevar med ulik bakgrunn, ulike føresetnader og interesser
Generell kompetanse
Studenten
-
kan initiere fagleg samarbeid og bruke musikk både som regifag og som støttefag i fleirfaglege tema- og prosjektarbeid i sine framtidige yrkesroller
-
har innsikt i og kan drøfte musikkens rolle som identitetsskapar, kommunikasjonsmedium og kulturuttrykk i skolekvardagen og i eit fleirkulturelt samfunn
-
kan aktivisere og stimulere elevane si evne til å skape, oppleve, uttrykke og reflektere
Innhold
Emnet vil ta for seg følgende tema:
- Musikkteori
- Pop/rock
- Dans
- Piano i grupper
- Sang i grupper
- Gitar i grupper
Områdene tilpasset opplæring, flerkulturelle og samiske perspektiver er integrert i temaene.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger og gruppeundervisning, didaktisk refleksjon og praktisk musisering med stor grad av egenøving. Undervisningen bygger på forskningsbasert kunnskap.
Arbeidsomfang
Forventet studieinnsats i emnet er beregnet til 20 timer pr uke inkludert undervisning.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
- Lytteprøve i pop/rock
- Skriftlig oppgave i pop/rock
- Danseprøve
- Pianoprøve
- Gitarprøve
- Sangprøve
- Deltakelse på undervisningen. Det er 80 % aktiv deltaking i undervisning i hvert hovedområde. Dersom sykdom/skade eller innvilget søknad om fravær fører til et fravær på over 20 %, må studenten bestå en ekstraordinær praktisk/muntlig prøve i emnet for å kunne fremstille seg til eksamen.
Arbeidskrav må være godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen.
Eksamen
4-timers skriftlig eksamen
Kandidaten vil bli prøvd i musikkteoretisk grunnlag. Ingen hjelpemidler tillatt.
Karakterregel: A-F.
Sensorordning
Intern og ekstern sensor.
Evaluering av emnet
Studenten får mulighet til å gi skriftlig og muntlig evaluering underveis i studiet (EVA3). Emneansvarlig har ansvaret for oppfølging av emneevalueringen
Litteratur
Litteraturlista er oppdatert 18. juni 2014.
Musikkteori: Øyvind Risa.Musikkteori & arrangering. UniversitetsforlagetPop/rock: Per Reinholdt Nielsen. Rebell & remix. Rockens historie. Systime forlag. Kompendier i dans og piano.
Sang: Norsk sangbok. Norsk folkehøgskolelag. Cappelen.
Ikt: Det benyttes Sibelius som notasjonsprogram.
Piano: Arbeidsbok i pianospill. Elisabeth Giske. Kompendium.
Gitar: Gitarkurs for GLU-studenter. Øystein Warem. Kompendium.