LBMUS10211 Undervise, skape, forstå og utøve (1-7) (Vår 2014)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
15
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for lærerutdanning
Studiested:
Remmen, Halden
Emneansvarlig:
Elisabeth Giske
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i valgfaget Musikk for grunnskolelærerutdanning 1-7 (30 studiepoeng).

Undervisningssemester

8. semester (vår).

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

KUNNSKAP
Studenten

  • har kunnskap om dei særprega lærings- og erkjenningsformene som er knytt til kunstnarleg, estetisk og musikalsk verksemd
  • har kunnskap om psykologiske og kulturelle faktorar som verkar inn på utviklinga av barns musikalitet, utrykksformer, kreativitet og identitet
  • har grunnleggande kunnskap om norsk og internasjonal musikk frå ulike sjangrar og musikkhistoriske epokar, om norsk og samisk tradisjonsmusikk og om musikk frå ulike kulturar
  • har kunnskap om grunnleggande musikkteori og ulike former for musikkanalyse
  • har kunnskap om korleis musikk blir brukt og integrert i ulike former for samfunnsuttrykk, t.d. i film og media, og om korleis musikk kan vere eit formande element i slike samanhengar
  • har kunnskapar om musikklæraren som leiar og tilretteleggjar for musikkopplæring for trinna 1-7
  • har kunnskap om musikkfaget si historie og rolle i samfunnet, læreplanar i faget og faget si læreplanhistorie

FERDIGHEITER
Studenten

  • kan synge og bruke stemma på varierte måtar, uttrykke seg musikalsk og meiningsfullt på eige hovudinstrument og akkompagnere song på piano, gitar eller anna akkordinstrument
  • kan leike og danse til og med musikk, og meistre eit representativt utval av tradisjonelle og moderne musikkleikar og dansar frå ulike kulturar til bruk i musikkundervisning på trinna 1-7
  • kan leie og instruere song-, samspel- og danseprosessar med kollegaer og med elevar på trinna 1-7
  • kan lytte aktivt og reflekterande til eit representativt utval av musikk frå ulike sjangrar, historiske periodar og ulike kulturar
  • kan vise kunnskap om musikken gjennom verbale og andre kunstrelaterte uttrykksformer, t.d. dans/rørsle og drama
  • kan skape musikk på varierte måtar, improvisere med instrument og stemme og kunne leie improvisasjons- og komposisjonsprosessar for elevar på trinna 1-7
  • kan bruke analoge og digitale musikkinstrument og tekniske og elektroniske hjelpemiddel med tanke på musikalsk skaping, formidlingsverksemd og musikkopplæring
  • kan ta i bruk og vurdere varierte arbeidsformer, metodar og læringsmateriell for skolefaget musikk for trinna 1-7
  • kan meistre ulike innfallsvinklar til begynnaropplæring i musikkfaget og vere fortrulege med grunnleggande ferdigheiter i skolefaget musikk
  • kan leggje til rette for musikalsk opplæring og utvikling for elevar med spesielle evner eller vanskar
  • kan gjennomføre tilpassa opplæring for elevar med ulik bakgrunn, ulike føresetnader og interesser

GENERELL KOMPETANSE
Studenten

  • kan initiere fagleg samarbeid og bruke musikk både som regifag og som støttefag i fleirfaglege tema- og prosjektarbeid
  • kan reflektere over samanhengen mellom mål og innhald i musikkfaget, andre fagområde og læreplanverk for trinna 1-7
  • har innsikt i musikkens rolle som identitetsskapar, kommunikasjonsmedium og kulturuttrykk i skolekvardagen og i eit fleirkulturelt samfunn
  • kan aktivisere og stimulere elevane si evne til å skape, oppleve, uttrykke og reflektere

Innhold

Emnet tar for seg følgende tema:

  • Musikkmetodikk
  • Etnomusikk med lytteprøve
  • Klassesang / stemmebruk
  • Utøvende sang/spill (piano, gitar og sang)
  • Samspill
  • Folkemusikk med studietur
  • Klassisk musikkhistorie
  • komponering

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger, gruppeundervisning og praktisk musisering med stor grad av egenøving.

Arbeidsomfang

Forventet studieinnsats i emnet er beregnet til 20 timer pr uke inkludert undervisning.

Praksis

Praksis er knyttet til emnet. Se nærmere informasjon i Plan for praksis.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

  • Prosjektarbeid i form av konsert
  • Prøvemetodikk
  • Lytteprøve i etnomusikk
  • Folkemusikk-kurs med studietur
  • lytteprøve musikkhistorie 
  • 5 innleverte komposisjoner
  • Deltakelse på undervisningen. Det er 80 % aktiv deltaking i undervisning i hvert hovedområde. Dersom sykdom/skade eller innvilget søknad om fravær fører til et fravær på over 20 %, må studenten bestå en ekstraordinær praktisk/muntlig prøve i emnet for å kunne fremstille seg til eksamen.

 Arbeidskravene må være godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen.

Eksamen

Muntlig individuell eksamen i metodikk.
Både sang, gitar og piano skal være benyttet under eksamen. Varighet: ca. 35 min. pr. student.

Det gis gradert karakter fra A til F.

Det benyttes eksterne sensorer.

Evaluering av emnet

Studenten vil få mulighet til å gi skriftlig og muntlig evaluering i løpet av semesteret (EVA 3). Emneansvarlig har ansvaret for oppfølging av emneevalueringen.

Litteratur

Litteraturlista sist oppdatert 24. august 2011.

Norsk sangbok, Norsk Folkehøgskolelag, Cappelens Folag a.s.

Gitar: Kompendium

Pianospill: Kompendium

Metodikk: Kompendium

Etnomusikk: Orla Vinther: Musikkhistorien 1, Etnisk musikk, fra forlaget Folkeskolens musiklærerforening.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:48:59