LBMUS10211 Undervise, skape, forstå og utøve (1-7) (Vår 2014)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for lærerutdanning
- Studiested:
- Remmen, Halden
- Emneansvarlig:
- Elisabeth Giske
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Undervisningssemester
8. semester (vår).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
KUNNSKAP
Studenten
- har kunnskap om dei særprega lærings- og erkjenningsformene som er knytt til kunstnarleg, estetisk og musikalsk verksemd
- har kunnskap om psykologiske og kulturelle faktorar som verkar inn på utviklinga av barns musikalitet, utrykksformer, kreativitet og identitet
- har grunnleggande kunnskap om norsk og internasjonal musikk frå ulike sjangrar og musikkhistoriske epokar, om norsk og samisk tradisjonsmusikk og om musikk frå ulike kulturar
- har kunnskap om grunnleggande musikkteori og ulike former for musikkanalyse
- har kunnskap om korleis musikk blir brukt og integrert i ulike former for samfunnsuttrykk, t.d. i film og media, og om korleis musikk kan vere eit formande element i slike samanhengar
- har kunnskapar om musikklæraren som leiar og tilretteleggjar for musikkopplæring for trinna 1-7
- har kunnskap om musikkfaget si historie og rolle i samfunnet, læreplanar i faget og faget si læreplanhistorie
FERDIGHEITER
Studenten
- kan synge og bruke stemma på varierte måtar, uttrykke seg musikalsk og meiningsfullt på eige hovudinstrument og akkompagnere song på piano, gitar eller anna akkordinstrument
- kan leike og danse til og med musikk, og meistre eit representativt utval av tradisjonelle og moderne musikkleikar og dansar frå ulike kulturar til bruk i musikkundervisning på trinna 1-7
- kan leie og instruere song-, samspel- og danseprosessar med kollegaer og med elevar på trinna 1-7
- kan lytte aktivt og reflekterande til eit representativt utval av musikk frå ulike sjangrar, historiske periodar og ulike kulturar
- kan vise kunnskap om musikken gjennom verbale og andre kunstrelaterte uttrykksformer, t.d. dans/rørsle og drama
- kan skape musikk på varierte måtar, improvisere med instrument og stemme og kunne leie improvisasjons- og komposisjonsprosessar for elevar på trinna 1-7
- kan bruke analoge og digitale musikkinstrument og tekniske og elektroniske hjelpemiddel med tanke på musikalsk skaping, formidlingsverksemd og musikkopplæring
- kan ta i bruk og vurdere varierte arbeidsformer, metodar og læringsmateriell for skolefaget musikk for trinna 1-7
- kan meistre ulike innfallsvinklar til begynnaropplæring i musikkfaget og vere fortrulege med grunnleggande ferdigheiter i skolefaget musikk
- kan leggje til rette for musikalsk opplæring og utvikling for elevar med spesielle evner eller vanskar
- kan gjennomføre tilpassa opplæring for elevar med ulik bakgrunn, ulike føresetnader og interesser
GENERELL KOMPETANSE
Studenten
- kan initiere fagleg samarbeid og bruke musikk både som regifag og som støttefag i fleirfaglege tema- og prosjektarbeid
- kan reflektere over samanhengen mellom mål og innhald i musikkfaget, andre fagområde og læreplanverk for trinna 1-7
- har innsikt i musikkens rolle som identitetsskapar, kommunikasjonsmedium og kulturuttrykk i skolekvardagen og i eit fleirkulturelt samfunn
- kan aktivisere og stimulere elevane si evne til å skape, oppleve, uttrykke og reflektere
Innhold
Emnet tar for seg følgende tema:
- Musikkmetodikk
- Etnomusikk med lytteprøve
- Klassesang / stemmebruk
- Utøvende sang/spill (piano, gitar og sang)
- Samspill
- Folkemusikk med studietur
- Klassisk musikkhistorie
- komponering
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, gruppeundervisning og praktisk musisering med stor grad av egenøving.
Arbeidsomfang
Forventet studieinnsats i emnet er beregnet til 20 timer pr uke inkludert undervisning.
Praksis
Praksis er knyttet til emnet. Se nærmere informasjon i Plan for praksis.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
- Prosjektarbeid i form av konsert
- Prøvemetodikk
- Lytteprøve i etnomusikk
- Folkemusikk-kurs med studietur
- lytteprøve musikkhistorie
- 5 innleverte komposisjoner
- Deltakelse på undervisningen. Det er 80 % aktiv deltaking i undervisning i hvert hovedområde. Dersom sykdom/skade eller innvilget søknad om fravær fører til et fravær på over 20 %, må studenten bestå en ekstraordinær praktisk/muntlig prøve i emnet for å kunne fremstille seg til eksamen.
Arbeidskravene må være godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen.
Eksamen
Muntlig individuell eksamen i metodikk.
Både sang, gitar og piano skal være benyttet under eksamen. Varighet: ca. 35 min. pr. student.
Det gis gradert karakter fra A til F.
Det benyttes eksterne sensorer.
Evaluering av emnet
Studenten vil få mulighet til å gi skriftlig og muntlig evaluering i løpet av semesteret (EVA 3). Emneansvarlig har ansvaret for oppfølging av emneevalueringen.
Litteratur
Litteraturlista sist oppdatert 24. august 2011.
Norsk sangbok, Norsk Folkehøgskolelag, Cappelens Folag a.s.
Gitar: Kompendium
Pianospill: Kompendium
Metodikk: Kompendium
Etnomusikk: Orla Vinther: Musikkhistorien 1, Etnisk musikk, fra forlaget Folkeskolens musiklærerforening.