LBMUS10111 Musikkteoretisk grunnlag, musisere, lytte og danse (1-7) (Høst 2014)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for lærerutdanning
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Elisabeth Giske
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i valfaget Musikk 1 for grunnskolelærerutdanning 1-7 (30 studiepoeng).
Undervisningssemester
7. semester (høst) i Grunnskolelærerutdanning 1-7 (240 studiepoeng).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
KUNNSKAP
Studenten har
- kunnskap om dei særprega lærings- og erkjenningsformene som er knytt til kunstnarleg, estetisk og musikalsk verksemd
- kunnskap om psykologiske og kulturelle faktorar som verkar inn på utviklinga av barns musikalitet, utrykksformer, kreativitet og identitet
- grunnleggande kunnskap om norsk og internasjonal musikk frå ulike sjangrar og musikkhistoriske epokar, om norsk og samisk tradisjonsmusikk og om musikk frå ulike kulturar
- kunnskap om grunnleggande musikkteori og ulike former for musikkanalyse
- kunnskap om korleis musikk blir brukt og integrert i ulike former for samfunnsuttrykk, t.d. i film og media, og om korleis musikk kan vere eit formande element i slike samanhengar
- kunnskapar om musikklæraren som leiar og tilretteleggjar for musikkopplæring for trinna 1-7
- kunnskap om musikkfaget si historie og rolle i samfunnet, læreplanar i faget og faget si læreplanhistorie
FERDIGHEITER
Studenten kan
- synge og bruke stemma på varierte måtar, uttrykke seg musikalsk og meiningsfullt på eige hovudinstrument og akkompagnere song på piano, gitar eller anna akkordinstrument
- leike og danse til og med musikk, og meistre eit representativt utval av tradisjonelle og moderne musikkleikar og dansar frå ulike kulturar til bruk i musikkundervisning på trinna 1-7
- leie og instruere song-, samspel- og danseprosessar med kollegaer og med elevar på trinna 1-7
- lytte aktivt og reflekterande til eit representativt utval av musikk frå ulike sjangrar, historiske periodar og ulike kulturar
- vise kunnskap om musikken gjennom verbale og andre kunstrelaterte uttrykksformer, t.d. dans/rørsle og drama
- skape musikk på varierte måtar, improvisere med instrument og stemme og kunne leie improvisasjons- og komposisjonsprosessar for elevar på trinna 1-7
- bruke analoge og digitale musikkinstrument og tekniske og elektroniske hjelpemiddel med tanke på musikalsk skaping, formidlingsverksemd og musikkopplæring
- ta i bruk og vurdere varierte arbeidsformer, metodar og læringsmateriell for skolefaget musikk for trinna 1-7
- meistre ulike innfallsvinklar til begynnaropplæring i musikkfaget og vere fortrulege med grunnleggande ferdigheiter i skolefaget musikk
- leggje til rette for musikalsk opplæring og utvikling for elevar med spesielle evner eller vanskar
- gjennomføre tilpassa opplæring for elevar med ulik bakgrunn, ulike føresetnader og interesser
GENERELL KOMPETANSE
Studenten
- kan initiere fagleg samarbeid og bruke musikk både som regifag og som støttefag i fleirfaglege tema- og prosjektarbeid
- kan reflektere over samanhengen mellom mål og innhald i musikkfaget, andre fagområde og læreplanverk for trinna 1-7
- har innsikt i musikkens rolle som identitetsskapar, kommunikasjonsmedium og kulturuttrykk i skolekvardagen og i eit fleirkulturelt samfunn
- kan aktivisere og stimulere elevane si evne til å skape, oppleve, uttrykke og reflektere
Innhold
Emnet tar for seg følgende tema hvor tilpasset opplæring, flerkulturelle og samiske perspektiver, grunnleggende ferdigheter og begynneropplæring er integrert:
- Musikkteoretisk grunnlag med begynneropplæring
- Pop/rock
- Dansekurs
- Piano i grupper
- Sang i grupper
- Gitar i grupper
- Praksis - teori og metode
- Vurdering i musikkfaget
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninga, gruppeundervisning og praktisk musisering med stor grad av egenøving. Undervisningen bygger på oppdatert forskningsbasert kunnskap.
Arbeidsomfang
Forventet studieinnsats i emnet er beregnet til 20 timer pr uke inkludert undervisning.
Praksis
Praksis inngår i emnet og det gis oppgaver i faget knyttet til praksis. Se nærmere beskrivelse om praksisopplæringen i Plan for praksis.
Teori for praksis er integrert i emnet.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
- Lytteprøve i pop/rock
- Skriftlig oppgave i pop/rock
- Danseprøve
- Pianoprøve
- Gitarprøve
- Sangprøve
- Deltakelse på undervisningen. Det er 80 % aktiv deltaking i undervisning i hvert hovedområde. Dersom sykdom/skade eller innvilget søknad om fravær fører til et fravær på over 20 %, må studenten bestå en ekstraordinær praktisk/muntlig prøve i emnet for å kunne fremstille seg til eksamen.
Arbeidskravene må være godkjente før studenten kan framstille seg til eksamen.
Eksamen
6-timers skriftlig eksamen
Kandidaten vil bli prøvd i musikkteoretisk grunnlag og pop/rock.
Ingen hjelpemidler tillatt.
Det blir gitt gradert karakter; A-F.
Det benyttes interne sensorer.
Evaluering av emnet
Studenten får mulighet til å gi skriftlig og muntlig evaluering underveis i studiet (EVA 3). Emneansvarlig har ansvaret for oppfølging av emneevalueringen.
Litteratur
Litteraturen er sist oppdatert 18. juni 2014.
Musikkteori: Øyvind Risa.Musikkteori & arrangering. Universitetsforlaget
Pop/rock: Per Reinholdt Nielsen. Rebell & remix. Rockens historie. Systime forlag. Kompendier i dans.
Tom Gravlie. Sang for alle. Gyldendal forlag.
Øystein warem: Gitarkurs for GLU-studenter. Kompendium
Elisabeth Giske. Arbeidsbok i pianospill. Kompendium