LGRLNYN11 Profesjonsskriving på nynorsk (30 timer) (Høst 2011–Vår 2012)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 0
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for lærerutdanning
- Studiested:
- Remmen, Halden
- Emneansvarlig:
- Benthe Kolberg Jansson
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- 1 år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Dette er eit arbeidskrav i Grunnskolelærerutdanning 5-10 og inngår som eit obligatorisk kurs på 30 timar.
Undervisningssemester
Haust- og vårsemesteret i 2. studieår i Grunnskolelærarutdanning 5-10.
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
- Studentane skal ha kunnskap om den norske språksituasjonen
- Studentane skal ha kunnskap om forholdet mellom bokmål og nynorsk i opplæringa slik det er nedfelt i opplæringslova og forskrift til opplæringslova
- Studentane skal ha kunnskap om skriving som grunnleggande ferdigheit i alle fag
Ferdigheter
- Studentane skal kunne bruke både nynorsk og bokmål som skriftleg undervisningsspråk (for eksempel som tavlespråk, i presentasjonar og i skriftlege tilbakemeldingar til elevane)
- Studentane skal kunne bruke nynorsk i profesjonssamanheng, for eksempel i tekster som
- pedagogisk rapport
- halvårsrapportar om enkeltelevar
- informasjonsskriv til dei føresette
- årsplanar, halvårsplanar
- møtereferat
- observasjonsnotat
- rapportar og brev til instansar som skolen samarbeider med
- Studenten skal kunne bruke nynorsk i meir uformell (skriftleg) kommunikasjon med føresette og elevar
- Studentane skal kunne bruke relevante hjelpemiddel (for eksempel ordbøker og retteprogram) i skrivearbeidet
Generell kompetanse
- Studentane skal utvikle god kompetanse i norsk skriftlig slik at dei kan vera gode modellar for elevane og stimulere til skriving på begge målformer
- Studentane skal utvikle forståing for at elevar med nynorsk som hovudmål er i mindretal og derfor har behov for lærarar som meistrar nynorsk godt, og som kan gi elevane språklig tryggleik som nynorskskrivarar
Innhold
Kurset i profesjonstekster på nynorsk er konsentrert om desse hovudområda:
- språksituasjonen i Noreg og relevante paragrafar i opplæringslova med forskrifter
- skriving av profesjonstekster på nynorsk
- skriving som grunnleggande ferdigheit i alle fag
Undervisnings- og læringsformer
Kurset vil i all hovudsak bli lagt opp som skriveseminar der studentane arbeider med skriving individuelt og i grupper. Studentane vil får rettleiing av lærar på seminara, og dei vil få respons på tekster i responsgrupper. Seminara vil bli spreidd gjennom studieåret. Tidspunkta vil bli kunngjort gjennom semesterplanen.
Praksis
Se Plan for praksis.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Det er obligatorisk å delta på samlingane i kurset. Kurset skal vere godkjent for at studenten skal få vitnemål i grunnskolelærerutdanning 5-10.
Ei mappe med fem profesjonstekster og ein refleksjonslogg på nynorsk.
Eksamen
Innsatsen til den enkelte studenten vil bli vurdert til godkjent /ikkje godkjent basert på dokumentert deltaking på samlingane/seminara og mappa som er beskrive under 'Arbeidskrav'.
Evaluering av emnet
Studentane gir nettbasert tilbakemelding på kurset som ein del av den ordinære studieevalueringa våren i 2. studieår.
Litteratur
(Med forbehold om endringer)
- Opplæringslova og forskrift til opplæringslova
- Gjeldande læreplanverk for grunnskolen (LK06)
- Jansson, Benthe Kolberg 2011: 'Språkleg mangfald i samfunn og skole'. I Jansson, Benthe Kolberg og Synnøve Skjong: Norsk = nynorsk og bokmål. Oslo: Det Norske Samlaget
- Om lag 100 s. litteratur om skriving som grunnleggande ferdigheit i alle fag og skriving i profesjonssamanheng. Titlane vil vera klare ved kursstart.