LGRLNYN11 Profesjonsskriving på nynorsk (30 timer) (Høst 2011–Vår 2012)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
0
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for lærerutdanning
Studiested:
Remmen, Halden
Emneansvarlig:
Benthe Kolberg Jansson
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
1 år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Dette er eit arbeidskrav i Grunnskolelærerutdanning 5-10 og inngår som eit obligatorisk kurs på 30 timar.

Undervisningssemester

Haust- og vårsemesteret i 2. studieår i Grunnskolelærarutdanning 5-10.

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

Kunnskap

  • Studentane skal ha kunnskap om den norske språksituasjonen
  • Studentane skal ha kunnskap om forholdet mellom bokmål og nynorsk i opplæringa slik det er nedfelt i opplæringslova og forskrift til opplæringslova
  • Studentane skal ha kunnskap om skriving som grunnleggande ferdigheit i alle fag

Ferdigheter

  • Studentane skal kunne bruke både nynorsk og bokmål som skriftleg undervisningsspråk (for eksempel som tavlespråk, i presentasjonar og i skriftlege tilbakemeldingar til elevane)
  • Studentane skal kunne bruke nynorsk i profesjonssamanheng, for eksempel i tekster som
    • pedagogisk rapport
    • halvårsrapportar om enkeltelevar
    • informasjonsskriv til dei føresette
    • årsplanar, halvårsplanar
    • møtereferat
    • observasjonsnotat
    • rapportar og brev til instansar som skolen samarbeider med
  • Studenten skal kunne bruke nynorsk i meir uformell (skriftleg) kommunikasjon med føresette og elevar
  • Studentane skal kunne bruke relevante hjelpemiddel (for eksempel ordbøker og retteprogram) i skrivearbeidet

Generell kompetanse

  • Studentane skal utvikle god kompetanse i norsk skriftlig slik at dei kan vera gode modellar for elevane og stimulere til skriving på begge målformer
  • Studentane skal utvikle forståing for at elevar med nynorsk som hovudmål er i mindretal og derfor har behov for lærarar som meistrar nynorsk godt, og som kan gi elevane språklig tryggleik som nynorskskrivarar

 

Innhold

Kurset i profesjonstekster på nynorsk er konsentrert om desse hovudområda:

  • språksituasjonen i Noreg og relevante paragrafar i opplæringslova med forskrifter
  • skriving av profesjonstekster på nynorsk
  • skriving som grunnleggande ferdigheit i alle fag

 

Undervisnings- og læringsformer

Kurset vil i all hovudsak bli lagt opp som skriveseminar der studentane arbeider med skriving individuelt og i grupper. Studentane vil får rettleiing av lærar på seminara, og dei vil få respons på tekster i responsgrupper. Seminara vil bli spreidd gjennom studieåret. Tidspunkta vil bli kunngjort gjennom semesterplanen.

Praksis

Se Plan for praksis.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

Det er obligatorisk å delta på samlingane i kurset. Kurset skal vere godkjent for at studenten skal få vitnemål i grunnskolelærerutdanning 5-10.

Ei mappe med fem profesjonstekster og ein refleksjonslogg på nynorsk.

Eksamen

Innsatsen til den enkelte studenten vil bli vurdert til godkjent /ikkje godkjent basert på dokumentert deltaking på samlingane/seminara og mappa som er beskrive under 'Arbeidskrav'.

Evaluering av emnet

Studentane gir nettbasert tilbakemelding på kurset som ein del av den ordinære studieevalueringa våren i 2. studieår.

Litteratur

(Med forbehold om endringer)

  • Opplæringslova og forskrift til opplæringslova
  • Gjeldande læreplanverk for grunnskolen (LK06)
  • Jansson, Benthe Kolberg 2011: 'Språkleg mangfald i samfunn og skole'. I Jansson, Benthe Kolberg og Synnøve Skjong: Norsk = nynorsk og bokmål. Oslo: Det Norske Samlaget 
  • Om lag 100 s. litteratur om skriving som grunnleggande ferdigheit i alle fag og skriving i profesjonssamanheng. Titlane vil vera klare ved kursstart.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 02:46:21