LA101NOR07 Norsk 101: Språk (Høst 2009)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for lærerutdanning
- Studiested:
- Halden
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i Norsk 1 og allmenlærarstudiet.Undervisningssemester
1. semester (haust).Innhold
Følgjande tema blir gjennomgått:
- Barns språkutvikling
- Språklære (grammatikk)
- Språkleg norm og variasjon
Undervisnings- og læringsformer
Tilnærminga til stoffet skjer i hovudsak gjennom forelesingar, arbeid i grupper og individuelt arbeid.
I løpet av dette emnet skal studentane skrive ulike fagtekstar på bokmål og nynorsk.
Studentane må og rekne med å bruke egen tid på å skaffe seg innsikt i heile pensumet.
Praksis
Sjå punktet "Tilhøvet mellom teori og praksis" i studieplanen til dei ulike studia.Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
To fagtekstar, ein på nynorsk og ein på bokmål, skal leverast inn til godkjenning. Desse tekstane må vere leverte innan fastsett frist i semesterplanen, og dei skal godkjennast av faglærar før ein får framstilla seg til eksamen. Arbeidskrav som ikkje er godkjende kan gjerast om og leverast på nytt ein gong.Eksamen
Undervegs i studiet:
Studentane får tilbakemelding på sitt faglege nivå gjennom rettleiing frå faglærar, gjennom deltaking på oppgåveseminar og gjennom arbeidet med fagtekstane (arbeidskrav).
Sluttvurdering:
Individuell skriftleg eksamen på 6 timar.
Målforma er bokmål. Tillatne hjelpemiddel er gjeldande læreplan for grunnskolen og ordbok eller ordliste.
Prøva blir vurdert av to interne sensorar etter ein karakterskala frå A til F.
Litteratur
Litteraturlista er sist endra 17.08.2009.
Bøker
Høigaard, Anne: Barns språkutvikling - muntlig og skriftlig. Tano Aschehoug 2006
(ISBN 13:978-82-15-00589-8)
Jahr, Ernst Håkon: Utsyn over norsk språkhistorie etter 1814. Novus 1994
(ISBN 82-7099-219-4)
Kulbrandstad, L.A.: Språkets mønstre. Universitetsforlaget 2005 (ISBN 82-15-00771-6)
Kulbrandstad, L.A m.fl..: Inn i Språkets mønstre. Universitetsforlaget 2005
( ISBN 82-15-0912-3)
Artikkel
Skjong, Synnøve og Inger Vederhus 2008: "Synleg og meir nynorsk = betre nynorsk. Utvikling av literacy på norsk, bokmål og nynorsk, for alle elevar på barne- og ungdomstrinnet" I Nergård, Mette Elisabeth og Ingebjørg Tonne (red.): Språkdidaktikk for norsklærere. Oslo: Universitetsforlaget.
Artiklar i kompendium:
Grønvik, Oddrun 1992: "Kva må ein kunna for å ha glede av ei ordbok?" I Norsklæraren 4/1992
Jansson, Benthe Kolberg 2007: ”Ordlista – den gode hjelparen?”. I Anne Steinsvik (red.): Betre nynorskundervisning. Nynorsksenteret, Høgskulen i Volda
Matre, Synnøve 2005: ”Dei yngste barna og nynorsken”. I Anne S. Nordal (red.): Didaktiske perspektiv på nynorskopplæringa. Nynorsksenteret, Høgskulen i Volda
Omdal, Helge 2003: ”Lærernes rolle i implementering av norske språknormer” I Omdal, Helge og Rune Røsstad (red.): Krefter og motkrefter i språknormeringa. Høyskoleforlaget, Kristiansand (ISSN 0806-5934)
Torp, Arne og Lars Vikør 2000: ”Prinsipp for språknormering”. I Hovuddrag i norsk språkhistorie. ad Notam Gyldendal s. 235-236
Kompendiet kan kjøpast i ”Bokbiten”.
Frå Internett:
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova), §2-5 og 2-8