LFHKRNA107 Kropp og natur. Del 1 (Høst 2007–Vår 2008)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for lærerutdanning
- Emneansvarlig:
- Espen Braaten
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- 1 år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Emnet inngår i den obligatoriske delen av førskolelærarstudiet, heiltidsutdanninga.Undervisningssemester
1. studieår, haust- og vårsemesteretInnhold
Følgjande tema skal bli gjennomgått:
Læringsmiljø
- Natur som pedagogisk arena
- Kulturlandskap og nærmiljø som læringsressurs i barnehagen.
- Samanhengen mellom samfunn, kultur og det kroppslige
Faktakunnskap
- Kunnskap om artar i dyreriket, soppriket og planteriket
- Barn sine totale utvikling
- Fysiologi, helse og ernæring
- Tilrettelegging, observasjon og vurdering
- Miljø og kompost
- Vann, luft og teknikk
- Grunnleggjande kunnskap om samspel i naturen
Undervisnings- og læringsformer
Det blir gitt undervising på mange ulike former som mellom anna kan vere: praktiske øvingar, gruppearbeid, storyline, laboratorieøvingar, uteundervising, forelesingar, ekskursjonar, arbeid med førskolebarn, sjølvstudium.
Studentane må bruke IKT som eit verktøy knytt til ulike arbeidsoppgåver i emnet. Studentane skal også vere kjent med biblioteket sitt tilbod.Praksis
Studenten må gjennomføre den praksis som ligg til det ordinære løpet i førskolelærarutdanninga. Gjennom praksisperioden kan studenten gjennom observasjon og praktiske opplegg få erfaring med natur- og miljøfaglege tema i barnehagen og om rørsleaktivitet i barna sin kvardag.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Emnet har arbeidskrav som må godkjennast av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen:
- Aktiv deltaking på 2 ekskursjonar m/rapporter (haust/vår)
- Aktiv deltaking på oppgaveseminarer; se semesterplan (haust/vår)
- Godkjent mappe (haust/vår)
Eksamen
Studentane vil få rettleiing gjennom heile studieåret. Eksamen foregår i vårsemesteret:
Individuell, skriftleg eksamen på 4 timar. Ingen hjelpemiddel.
Intern og ekstern sensurering. Gradert karakter A-F.
Litteratur
Litteraturlisten er sist oppdatert 13.08.2007
Naturfag med miljølære:
Johansson, Stina: Rundt i naturen sammen med barn, 2001
Johansson, Stina: Ut i naturen med förskolan, del 1 + 2
Støttelitteratur:
Johansson, Stina: Rundt i naturen sammen med barn 2, 1996
Nordbakke, Roy: Bestemmelsesnøkkel for busker og trær, Aschehoug 2001
Nordbakke, Roy: Bestemmelsesnøkkel for smådyr på land, Aschehoug 2002
Skard, Olav: Ville vekster. Røtter i kulturhistorien
Skard, Olav: Trær. Røtter i kulturhistorien
Eventuelt kompendier fra lærer
Fysisk fostring:
Rammeplan for barnehagen
Duesund, Liv: Kroppen i verden. Skapande Vetande 40, nr. 3 2003
Moen, Ellen/Sivertsen, Arne: Skritt for skritt, Vett og viten 2002
Nordbotten, Gerd Lise N.: Barns fysiske utvikling, Høyskoleforlaget, 2006
Utdelt materiale fra lærer