LFHKRNA107 Kropp og natur. Del 1 (Høst 2007–Vår 2008)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for lærerutdanning
Emneansvarlig:
Espen Braaten
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
1 år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Emnet inngår i den obligatoriske delen av førskolelærarstudiet, heiltidsutdanninga.

Undervisningssemester

1. studieår, haust- og vårsemesteret

Innhold

Følgjande tema skal bli gjennomgått:

Læringsmiljø

  • Natur som pedagogisk arena
  • Kulturlandskap og nærmiljø som læringsressurs i barnehagen.
  • Samanhengen mellom samfunn, kultur og det kroppslige

Faktakunnskap

  • Kunnskap om artar i dyreriket, soppriket og planteriket
  • Barn sine totale utvikling
  • Fysiologi, helse og ernæring
  • Tilrettelegging, observasjon og vurdering
  • Miljø og kompost
  • Vann, luft og teknikk
  • Grunnleggjande kunnskap om samspel i naturen

Undervisnings- og læringsformer

Det blir gitt undervising på mange ulike former som mellom anna kan vere: praktiske øvingar, gruppearbeid, storyline, laboratorieøvingar, uteundervising, forelesingar, ekskursjonar, arbeid med førskolebarn, sjølvstudium.

Studentane må bruke IKT som eit verktøy knytt til ulike arbeidsoppgåver i emnet.  Studentane skal også vere kjent med biblioteket sitt tilbod.

Praksis

Studenten må gjennomføre den praksis som ligg til det ordinære løpet i førskolelærarutdanninga. Gjennom praksisperioden kan studenten gjennom observasjon og praktiske opplegg få erfaring med natur- og miljøfaglege tema i barnehagen og om rørsleaktivitet i barna sin kvardag. 

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

Emnet har arbeidskrav som må godkjennast av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen:

  • Aktiv deltaking på 2 ekskursjonar m/rapporter (haust/vår)
  • Aktiv deltaking på oppgaveseminarer; se semesterplan (haust/vår)
  • Godkjent mappe (haust/vår)

Eksamen

Studentane vil få rettleiing gjennom heile studieåret. Eksamen foregår i vårsemesteret:

Individuell, skriftleg eksamen på 4 timar. Ingen hjelpemiddel.

Intern og ekstern  sensurering. Gradert karakter A-F. 

Litteratur

Litteraturlisten er sist oppdatert 13.08.2007

Naturfag med miljølære:
Johansson, Stina: Rundt i naturen sammen med barn, 2001
Johansson, Stina: Ut i naturen med förskolan, del 1 + 2


Støttelitteratur:
Johansson, Stina: Rundt i naturen sammen med barn 2, 1996
Nordbakke, Roy: Bestemmelsesnøkkel for busker og trær, Aschehoug 2001
Nordbakke, Roy: Bestemmelsesnøkkel for smådyr på land, Aschehoug 2002
Skard, Olav: Ville vekster. Røtter i kulturhistorien
Skard, Olav: Trær. Røtter i kulturhistorien
Eventuelt kompendier fra lærer


Fysisk fostring:
Rammeplan for barnehagen
Duesund, Liv: Kroppen i verden. Skapande Vetande 40, nr. 3 2003
Moen, Ellen/Sivertsen, Arne: Skritt for skritt, Vett og viten 2002
Nordbotten, Gerd Lise N.: Barns fysiske utvikling, Høyskoleforlaget, 2006
Utdelt materiale fra lærer

 

 

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:46:08