ITM31019 Digital markedsføring (Høst 2019)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
Studiested:
Halden
Emneansvarlig:
Michael A Lundsveen
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i:

  • bachelorstudiet i informasjonssystemer

Valgfritt emne for øvrige.

Undervisningssemester

Bachelorstudiet i digital media og design: 5.semester (høst)
Bachelorstudiet i informasjonssystemer (Kull 2018 og 2019): 3.semester (høst)
Bachelorstudiet i informatikk - design og utvikling av IT-systemer (Kull 2017 og 2019: 5.semester (høst)

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

Kunnskap

Studenten skal ha kunnskap om

  • Grunnleggende teorier i markedsføring
  • Strategier for digital markedsføring
  • Søkemotoroptimalisering
  • Media- og tekstproduksjon for digitale kanaler
  • Hvilke muligheter som ligger i ulike digitale markedsføringskanaler (websider, sosiale medier, epost, etc.)

Ferdigheter

Studenten kan

  • Forstå kunden og kundereisen
  • Innhente, analysere og evaluere digitale data om brukere og anvende resultatene i digital markedsføring
  • Anvende ulike digitale markedsføringskanaler
  • Bruke verktøy for å administrere digital markedsføring.
  • Lage, iverksette og evaluere en strategiplan for digital markedsføring

Generell kompetanse

Studenten har erfaring med

  • Digital markedsføring

Innhold

  • Grunnleggende teorier i markedsføring
  • Strategier for digital markedsføring
  • Søkemotoroptimalisering
  • Media- og tekstproduksjon for digitale kanaler
  • Muligheter ved ulike digitale markedsføringskanaler (websider, sosiale medier, epost, etc.)
  • Verktøy for å administrere digital markedsføring

Undervisnings- og læringsformer

Seminar, forelesninger, praktiske oppgaver, individuelle oppgaver og gruppearbeid. Arbeidsformen skal være praktisk og selvstendig.

Arbeidsomfang

Ca 250 timer. 4 timer forelesning per uke.

Eksamen

Mappe og skriftlig eksamen

Individuell sluttkarakter settes på bakgrunn av to deleksamener. Hver deleksamen må være bestått for å få hele emnet bestått.

Deleksamen 1: Mappe som inneholder strategiplan for digital markedsføring for en virksomhet, eksempler på iverksettelse av planen og evaluering av denne. Basert på studentantall og oppgavens omfang avgjøres det om dette skal gjøres individuelt eller i gruppe.

Mappen teller 60% av den samlede karakteren. Det gis individuell karakter, karakterskala A-F.

Deleksamen 2: To-timers individuell skriftlig eksamen

Skriftlig eksamen teller 40% av den samlede karakteren..Ingen hjelpemidler tillatt. Karakterskala A-F. 

Sensorordning

Emneansvarlig sensurerer sammen med ekstern eller intern sensor.

Vilkår for ny/utsatt eksamen

Ved ny eller utsatt eksamen kan hver eksamensdel tas på nytt.

Ny og utsatt eksamen gjennomføres samtidig med neste ordinære eksamen i emnet.

Evaluering av emnet

Dette emnet evalueres på følgende måte:

  • Midtsemesterevaluering (obligatorisk)

Den emneansvarlige lager en oppsummering på bakgrunn av studentenes tilbakemeldinger og sine egne erfaringer med emnet. Oppsummeringen behandles av studiekvalitetsutvalget ved avdeling for informasjonsteknologi.

Litteratur

Litteraturlisten er sist oppdatert 17.01.2019.

Forelesningsnotater og nettbaserte ressurser som gjøres tilgjengelig på høgskolens læringsplattform.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 02:44:52