ITM20406 Medievitenskap (Høst 2007)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for informasjonsteknologi
Emneansvarlig:
Christian Fredrik Heide
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Emnet er obligatorisk og inngår i bachelor i digital medieproduksjon.

Forkunnskapskrav utover opptakskrav

 

Undervisningssemester

3. semester (haust).

4 timar førelesingar per veke.

Innhold

Innføring i medievitskap og sentrale omgrep og teoriar knytt til faget. Emnet inneheld vidare ei innføring i mediehistorie knytt til presse, radio, fjernsyn og film, samt rock. Emnet legg også vekt på makt og media, offentlegheit og demokrati, samt mediebruk og påverknad. Gjennom ei obligatorisk oppgåve er målet å trene studentane i akademisk oppgåveskriving.

Undervisnings- og læringsformer

Førelesingar, ei obligatorisk oppgåve, sjølvstudium og kollokviearbeid. Arbeid i kollokviegrupper er ei studentaktiv læringsform der studentane arbeider i små grupper med sentrale faglege spørsmål i etterkant av førelesingane. Det blir utarbeid eigne planar for kollokviegruppene. Det blir halde innføringskurs i skriving av akademiske oppgåver.

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

Ein innleveringsoppgåve. Oppgåva skal vere på minimum 1500 ord og maksimum 2000 ord med ein linjeavstand på 1,5, og med 12 punkt skrift.

Arbeidskravet skal vere godkjend for å kunne gå opp til eksamen. Det er studentane sitt ansvar å sjå til at dei har fylt arbeidskravet før eksamen. Det vert gitt éin ny innleveringsfrist dersom ein ikkje får godkjent oppgåva ved første innlevering. Det vert berre gitt kommentarar på første innlevering. Utdeling og innlevering av oppgåva skjer i Blackboard. Studentane er sjølv ansvarlege for at innleveringa skjer på rett måte og til rett tid.

 

Eksamen

Endeleg vurdering i emnet skjer på grunnlag av ein individuell 4-timars skriftleg eksamen. Det vert gjeve bokstavkarakter. Skalaen går frå A-F der E er siste ståkarakter.

Litteratur

Ikke fastsatt. Mulig litteratur kan være:

Innføring:

Østby, Helge og Ture Schwebs 1999: Media i samfunnet. Oslo s. 9 - 144 og 183 - 219

Enkeltmedium/mediehistorie:
Halse, Ketil Jarl og Helge Østbye 2003: Norsk kringkastningshistorie. Oslo
Halas, John 1987: Masters of Animation. London s. 12 - 54
Liestøl, Gunnar 2000: 'Datamaskinens utvikling til multimedium', i von der Lippe & Nordhaug (red.): Medier, påvirkning og samfunn. (Komp)

Media i samfunnet:
Gripsrud, Jostein 2002: 'Offentlighet og demokrati: idealer og realiteter' i Mediekultur - mediesamfunn. Oslo s. 231 - 268
Hernes, Gudmund 1977: 'Det media-vridde samfunn', i Samtiden nr. 1 (Komp)
Sejersted, Francis 1999: 'Ytringsfriheten og informasjonsfriheten' i von der Lippe & Nordhaug (red.): Medier, påvirkning og samfunn. Oslo s. 123 - 133 (Komp)

Publikum: mediebruk og påverknad:
Hagen, Ingunn 1998: Medias publikum: frå mottakar til publikum? Oslo. Kap. 3 - 4
Waldahl, Ragnar 1999: 'Medier og påverking' i von der Lippe & Nordhaug (red.): Medier, påverking og samfunn. Oslo s. 17 - 28 (Komp)

Tilrådd pensum:
Hanche, Øivind, Gunnar Iversen og Nils Klevjar Aas 2004: 'Bedre enn sitt rykte' En liten norsk filmhistorie. Norsk filminstitutt, 104 s
Ottosen, Rune, Helge Østbye og Lars Røssland 2002: Norsk pressehistorie. Oslo
Strøm, Gunnar: Musikkvideo, Oslo 1989 S. 7-86
Mathiesen, Thomas 2002: Makt og medier. Oslo s. 17 - 247
Østby, Helge og Ture Schwebs 1999: Media i samfunnet. Oslo s. 145 - 182 og 220 - 296

NB: artiklar merka med (Komp) finst i kompendiet Artikkelsamling i medievitskap, som er å få kjøpt ved Index bokhandel.

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:43:58