IRF21905 Markedsføring m/internasjonalisering (Høst 2006–Vår 2007)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Avdeling for ingeniørfag
Emneansvarlig:
Hong Wu
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
1 år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk

Undervisningssemester

3. studieår
oppstart Høst - to semester

Innhold

1. Marketing Dynamics
2. The European Marketing Environment
3. Consumer Behaviour
4. B2B Buying Behaviour
5. Segmenting Markets
6. Marketing Information and Research
7. Anatomy of a Product
8. Product Management
9. New Product Development
10. Strategic Marketing
11. Marketing Planning, Management and Control
12. International Marketing
 

Undervisnings- og læringsformer

Undervisningen er i sterk grad knytte til praktisk tilnærming og problemløsing i form av obligatorisk caseoppgaver som enten hentes fra fadderbedrifter eller av studentenes egen interesser/oppfinnelse.
 

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

Det 5 obligatoriske øvingsoppgaver (delprosjektrapporter) skal innleveres og godkjennes.
 

Eksamen

Eksamen i markedsføringsdelen består av gruppeoppgaver som er casebasert. Caseoppgavene er berammet fra 1 til 5 uker, avtales nærmere. Karakteren innenfor gruppen kan variere. Det gis bokstavkarakter.
 

Litteratur

Principles of Marketing, 3/e. by Frances Brassington and Stephen Pettitt
http://wps.pearsoned.co.uk/ema_uk_he_brassingto_prinmark_3
ISBN 0-273-64444-0
 
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:39:10