IRF21905 Markedsføring m/internasjonalisering (Høst 2006–Vår 2007)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Avdeling for ingeniørfag
- Emneansvarlig:
- Hong Wu
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- 1 år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
ObligatoriskUndervisningssemester
3. studieåroppstart Høst - to semester
Innhold
1. Marketing Dynamics2. The European Marketing Environment
3. Consumer Behaviour
4. B2B Buying Behaviour
5. Segmenting Markets
6. Marketing Information and Research
7. Anatomy of a Product
8. Product Management
9. New Product Development
10. Strategic Marketing
11. Marketing Planning, Management and Control
12. International Marketing
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningen er i sterk grad knytte til praktisk tilnærming og problemløsing i form av obligatorisk caseoppgaver som enten hentes fra fadderbedrifter eller av studentenes egen interesser/oppfinnelse.Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Det 5 obligatoriske øvingsoppgaver (delprosjektrapporter) skal innleveres og godkjennes.Eksamen
Eksamen i markedsføringsdelen består av gruppeoppgaver som er casebasert. Caseoppgavene er berammet fra 1 til 5 uker, avtales nærmere. Karakteren innenfor gruppen kan variere. Det gis bokstavkarakter.Litteratur
Principles of Marketing, 3/e. by Frances Brassington and Stephen Pettitthttp://wps.pearsoned.co.uk/ema_uk_he_brassingto_prinmark_3
ISBN 0-273-64444-0
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. juli 2024 02:39:10