Torunn Skofsrud Boger

English version of this page Biblioteket
English version of this page Stilling
Hovedbibliotekar
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
-

Arbeidsoppgaver

Jeg leder biblioteket, med ansvar for seksjonens budsjett og økonomistyring, ledelse av bibliotekets personale, herunder rekruttering, utvikling av bibliotekets tjenester og ressurser, kvalitetssikring av bibliotekets tilbud og utvikling av strategier for å møte fremtidens bibliotekbehov. 

Jeg er medlem i  HiØs KI-råd, medlem i samarbeidsforum for bibliotek i Buskerud, Akershus og Østfold, varamedlem i Sikts portefølgestyre for forsknings- og kunnskapsressurser og sitter i styringsgruppen for VIRAK-konferansen 2025.

 

Bakgrunn og kompetanse

2023: Oxford Artificial Intelligence Program

2013-2017: Mastergrad i organisasjon og ledelse

2006-2007: Praktisk høgskolepedagogikk

2003: Mellomfag i engelsk

1998-2002: Bachelorgrad i bibliotek- og informasjonsfag

 

 

Emneord: Biblioteksjef, bibliotekledelse, AI, tjenester

Publikasjoner

  • Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Norheim, Else Helene (2016). An assessment of library instruction: its influence on search behaviour of first- and third-year students. Journal of Information Literacy. ISSN 1750-5968. 10(2), s. 64–77. doi: 10.11645/10.2.2135. Fulltekst i vitenarkiv
  • Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Norheim, Else Helene (2015). The impact of library information literacy classes on first year students’ searching behaviour. Journal of Information Literacy. ISSN 1750-5968. 9(1), s. 34–46. doi: 10.11645/9.1.1979.
  • Boger, Torunn Skofsrud & Tufte, Geir C. (2009). Erfaringer fra samarbeid mellom fagseksjon og bibliotek i emnet samfunnsvitenskapelig forskningsmetode. UNIPED. ISSN 1500-4538. 32(1), s. 52–58.

Se alle arbeider i Cristin

  • Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Norheim, Else Helene (2016). Assessment of library instruction’s influence on students’ search behaviour.
  • Eng, Anne-Lise; Boger, Torunn Skofsrud; Norheim, Else Helene & Dybvik, Hanne (2015). Library Instruction's Influence on Students' Search Behaviour and Academic Development.
  • Norheim, Else Helene; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Boger, Torunn Skofsrud (2013). Library Instruction's Impact on Students’ Search Behaviour.
  • Boger, Torunn Skofsrud (2010). Infojakten.
  • Bodal, Heidi & Boger, Torunn Skofsrud (2010). Infojakten: dataverktøy for informasjonsinnhenting.
  • Boger, Torunn Skofsrud & Eng, Anne-Lise (2010). Student perspective on plagiarism.
  • Boger, Torunn Skofsrud & Bodal, Heidi (2010). Infojakten - jakten på informasjonskompetanse for elever i grunnskolen. Norsklæreren. ISSN 0332-7264. s. 54–55.
  • Boger, Torunn Skofsrud (2007). Referanseteknikk og opphavsrett.
  • Boger, Torunn Skofsrud (2006). Referanseteknikk - en innføring i IEEE, MLA, Harvard og HiØ-stilen, samt erfaringer fra referanseteknikkundervisningen ved Høgskolen i Østfold.
  • Boger, Torunn Skofsrud (2006). Bibliotekets rolle i referanseteknikkundervisningen - erfaringer fra høgskolen i Østfold. ?.
  • Boger, Torunn Skofsrud (2017). «Vi har en veldig tydelig mission på hvorfor vi er her» - organisasjonsendringer og deres påvirkning på organisasjonskulturen i høgskolebibliotekene. Masteravhandling, Organisasjon og ledelse. . Høgskolen i Østfold.
  • Boger, Torunn Skofsrud; Eng, Anne-Lise; Fugletveit, Ragnhild & Løkkeberg, Stine Torp (2010). Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering? Høgskolen i Østfold. ISSN 9788278253137.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:32 - Sist endret 4. juni 2024 11:35