HMS utvalgets medlemmer
Representerer | Medlem |
---|---|
Arbeidsgiver |
|
Arbeidstaker |
|
Sekretær |
|
Fast medlem |
|
Dekan er fast leder for utvalget.
Mandat og arbeidsoppgaver
HMS utvalget skal virke for gjennomføring av et fullt forsvarlig arbeidsmiljø. Utvalget skal delta i planleggingen av verne- og miljøarbeidet, og nøye følge utviklingen i spørsmål som angår arbeidstakernes sikkerhet, helse og velferd. Dette gjøres gjennom systematisk kartlegging og undersøkelser med påfølgende rapportering. Jmf AML § 7-2.
HMS utvalget skal også påse at alle ansatte får innsikt i arbeidsmiljøarbeidet, og at verneombudet får den pålagte og nødvendige opplæring for å ivareta sine oppgaver.
HMS utvalget sender protokoll fra møte i forkant av hvert AMU, samt utarbeider en årsrapport som sendes til AMU ved sekretær ved årets slutt. Denne rapporten blir en del av årsrapporten for AMU.
Valg av medlemmer
- Det er faste medlemmer i utvalget: Dekan/direktør (leder for utvalget), institutt-/seksjon ledere, verneombud og evnt HMS kontakter
- Inviterer andre personer ved behov avhengig av sak
Sekretær: HR-partner