– Seminaret ble vellykket både faglig og sosialt, sier Camilla Bjørke (t.h) fra Høgskolen i Østfold, her sammen med Gro-Anita Myklevold og Magne Dypedahl. Foto: Privat
Utgir publikasjon sammen
Bakgrunn: Temaet for seminaret i Cambridge var metakognisjon i språklæring.
Metakognisjon kan lettest forstås som «å lære om å lære», noe som blir viktig også i fremtidig språkundervisning og lærerutdanning.
Forskerne fra Høgskolen i Østfold samarbeider med Faculty of Education ved University of Cambridge om å lage en publikasjon kalt «Metacognition in Language Learning», som er ventet ferdigstilt i 2017.
I redaksjonen for denne publikasjonen sitter Gro-Anita Myklevold, Magne Dypedahl og Camilla Bjørke fra Høgskolen i Østfold sammen med Åsta Haukås fra Universitetet i Bergen.
Forskergruppen ble også vist rundt på ærverdige Homerton College hvor lunsj ble inntatt i The Great Hall (bildet). Foto: Privat
Det var også innledende samtaler om videre fremtidig samarbeid på Faculty of Education.
– Det blir spennende å jobbe videre sammen om dette og fremtidige prosjekter med University of Cambridge, sier Camilla Bjørke, forskningsgruppens leder.