Faglige interesser
Norskdidaktikk, kritisk literacy, leseundervisning, litteraturdidaktikk, livsmestring i norskfaget, scaffolding, klasseromsobservasjon, læreres profesjonsfaglige utvikling.
Pågående aktiviteter
Postdoktor i norskdidaktikk/nordisk morsmålsdidaktikk ved Nordic Center of Excellence: Quality in Nordic Teaching (QUINT), ILS, UiO, med prosjektet "Critical Literacy Instruction in Contemporary Nordic Classrooms" (2021-2024)
Forskning på bruk av tekster, eksplisitt undervisning og klasseromsdialoger i LISA Nordic-prosjektet (QUINT)
Forskning på temaet livsmestring i norskfaget i EDUCATE-prosjektet
Forskning på kritisk literacy i lærerutdanning (KritLiLU)
Undervisning
NOR401 Lesing, skriving og munnlegheit (5-10)
DIFO4001 Didaktisk forskningsmetode: design og innsamling av data
Bakgrunn
Universitetslektor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), og faglig leder i prosjektet Video to Support Excellence in Teaching (VIST), UiO (2020-2021)
Stipendiat i prosjektet Linking Instruction and Student Achievement (LISA) (2016-2020)
Høgskolelektor ved Høgskolen i Oslo og Akershus (2015-2016)
Lektor ved Frederik II vgs. i Fredrikstad (2010-2015)
Lektor ved Kirkeparken vgs. i Moss (2006-2010)
Master i nordisk litteratur, Humanistisk fakultet, UiO (2006)