Camilla Häbler

Norwegian version of this page Department of Languages, Literature and Culture
Norwegian version of this page Position
Associate Professor
Contact Study place
Halden
Office nr.
F1-067

Academic interests

  • Scandinavian studies in literature
  • Didactics of literature
  • Children's literature

Courses taught

Norwegian subjects in Primary and Lower Secondary Teacher Education Programme

Background

  • Master's Degree in Scandinavian Studies in literature, UiO
  • Cand. Mag. in Scandinavian Studies, Political Science and French, HiØ og UiO
  • Teacher Education, HiØ

Positions held

  • Class leader for Primary and Lower Secondary Teacher Education

Research groups

Publications

View all works in Cristin

  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2024). «KOM DEG OVER» – klasseerfaringer i Maria Navarro Skarangers roman Emily forever (2021).
  • Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren (2024). Perspective-Taking through Fiction - Possibilities for future teachers to gain insight into diversity.
  • Häbler, Camilla (2024). Ambisjoner versus gjennomføringsevne – min vei til førstelektorkompetanse.
  • Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Næsje, Ragnhild Louise & Häbler, Camilla (2023). "Jeg må tenke litt". Om mellomrom mellom turer i litteraturdidaktiske samtaler.
  • Häbler, Camilla (2023). Litterær dugnad – om bruk av digitale leselogger i litteraturundervisning.
  • Häbler, Camilla; Næsje, Ragnhild Louise; Hansen, Jessica Pedersen Belisle & Elisenberg, Marion (2023). Aksjon bærekraft - praksisnær forskning med fokus på bærekraftig utvikling.
  • Häbler, Camilla; Næsje, Ragnhild Louise & Hansen, Jessica Pedersen Belisle (2023). Action for sustainable development.
  • Häbler, Camilla (2023). (Ut)Forskende tilnærming i/på undervisning og pedagogisk praksis – to skjønnlitterære eksempler.
  • Häbler, Camilla (2023). Fortellinger som former? Bildebøker og mangfoldskompetanse.
  • Häbler, Camilla (2023). Grafisk litteratur: En sjanger i vekst som treffer alle aldersgrupper. [Internet]. Nettside for Høgskolen i Østfold.
  • Knigge, Veronica; Olaussen, Irene Felde; Nordbakke, Monica & Häbler, Camilla (2023). Lærerstudenter starter studieåret med jobbskygging i skolen. [Internet]. Høgskolen i Østfold.
  • Elisenberg, Marion; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Häbler, Camilla & Næsje, Ragnhild Louise (2023). Barn, bøker og bærekraft - skjønnlitteraturens bidrag i arbeidet med bærekraftig utvikling.
  • Häbler, Camilla (2023). Utvikling av egen undervisning – erfaringer og refleksjoner.
  • Häbler, Camilla (2023). Dokumentasjon av utviklingsarbeid – et verktøy for refleksjon, læring, personlig og profesjonell utvikling.
  • Häbler, Camilla (2022). Våre meritterte undervisere. [Internet]. Høgskolen i Østfold.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). Litteraturarbeid som en nøkkel til identitetsutvikling .
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). Når formen er innholdet og innholdet er formen - Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020).
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). Å ta bolig i seg selv – en lesning av Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020).
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). Å ta bolig i seg selv – en lesning av Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020).
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). Literature didactics in the transition from primary to secondary school.
  • Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren (2022). Fiction's contribution to multicultural teacher education.
  • Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren (2022). Skjønnlitteraturens bidrag i emnet Flerkulturell pedagogikk.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). Litteraturdidaktikk som bro mellom barnetrinn og ungdomstrinn.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). En helhetlig litteraturdidaktisk praksis?
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2022). "A doer rather than a reflector" - litteraturdidaktikk i overgangen fra barnetrinn til ungdomstrinn.
  • Häbler, Camilla; Nordbakke, Monica; Næsje, Ragnhild Louise & Stabell, Kristin (2022). Hva kjennetegner førsteårsstudenten?
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2021). Utforskende samtaler om bildebøker som inspirasjonskilde til naturglede og omsorg for naturen.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2021). Litteraturdidaktisk praksis i overgangen fra barnetrinn til ungdomstrinn - perspektiver og refleksjoner.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2021). Med barneleseren inn i en økokritisk lesepraksis.
  • Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Opset, Barbro Bredesen (2021). Skjønnlitteraturens potensielle rolle i tema om bærekraft.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2021). Bildebøker til inspirasjon i arbeidet med bærekraftig utvikling.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). Bildebøker og bærekraft. [Internet]. Soundcloud/Wordpress.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). Digitalisering i begynneropplæringen.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). Et litteraturdidaktisk blikk på en bærekraftig utvikling.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring .
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring .
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). «Å få bokstavene til å låte i en digital skolehverdag».
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring .
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2020). Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring .
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2019). Økokritiske litteratursamtaler med utgangspunkt i bildebøker.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2019). "Bøker kan aldri erstattes".
  • Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise (2018). Refleksjon som læringsverktøy: MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
  • Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise (2018). MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2017). Litteraturdidaktikk i et danningsperspektiv: Bildebøker og den litterære samtalen.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2016). "Et blikk på skrivekulturen i to femteklasser.".
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2016). Skriving i det flerspråklige klasserommet.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2015). Prosessorientert sjangerpedagogikk i det flerspråklige klasserommet. Et blikk på skrivekulturen i to femteklasser.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2015). Sjangerpedagogikk i det flerkulturelle klasserommet.
  • Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion (2014). Sjangerskriving i grunnskolen.
  • Elisenberg, Marion & Häbler, Camilla (2014). Sjangerpedagogikk på mellomtrinnet.
  • Häbler, Camilla (2012). Mennesker på vandring - litteratur i bevegelse.
  • Häbler, Camilla (2011). Den andre leseopplæringen.
  • Häbler, Camilla (2010). Norskfaget i overgangen mellom ungdomsskole og videregående skole.
  • Häbler, Camilla (2010). Lesing som grunnleggende ferdighet.
  • Häbler, Camilla (2009). Studieplan for "Lesing for lærere på barnetrinnet 1", 30 studiepoeng.
  • Häbler, Camilla (2007). Kvinner i litteraturen. Grenseløst og begrenset: Om Beate Grimsruds roman Å smyge forbi en øks (1998), Sara Stridsbergs roman Drömfakulteten (2006) og Katrine Marie Guldagers novellesamling København (2004).
  • Häbler, Camilla (2009). Lesing for lærere på barnetrinnet 1 (30 stp.)- Kompetanse for kvalitet. Høgskolen i Østfold.
  • Häbler, Camilla (2007). En retorisk dance macabre: Språk, ironi og meningsbevegelse i Thure Erik Lunds Grøftetildragelsesmysteriet. Universitetet i Oslo.

View all works in Cristin

Published June 12, 2018 4:25 PM - Last modified June 15, 2021 10:25 AM