-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2024).
«KOM DEG OVER» – klasseerfaringer i Maria Navarro Skarangers roman Emily forever (2021).
-
Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren
(2024).
Perspective-Taking through Fiction - Possibilities for future teachers to gain insight into diversity.
-
Häbler, Camilla
(2024).
Ambisjoner versus gjennomføringsevne – min vei til førstelektorkompetanse.
-
Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Næsje, Ragnhild Louise & Häbler, Camilla
(2023).
"Jeg må tenke litt". Om mellomrom mellom turer i litteraturdidaktiske samtaler.
-
Häbler, Camilla
(2023).
Litterær dugnad – om bruk av digitale leselogger i litteraturundervisning.
-
Häbler, Camilla; Næsje, Ragnhild Louise; Hansen, Jessica Pedersen Belisle & Elisenberg, Marion
(2023).
Aksjon bærekraft - praksisnær forskning med fokus på bærekraftig utvikling.
-
Häbler, Camilla; Næsje, Ragnhild Louise & Hansen, Jessica Pedersen Belisle
(2023).
Action for sustainable development.
-
Häbler, Camilla
(2023).
(Ut)Forskende tilnærming i/på undervisning og pedagogisk praksis – to skjønnlitterære eksempler.
-
Häbler, Camilla
(2023).
Fortellinger som former? Bildebøker og mangfoldskompetanse.
-
-
-
Elisenberg, Marion; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Häbler, Camilla & Næsje, Ragnhild Louise
(2023).
Barn, bøker og bærekraft - skjønnlitteraturens bidrag i arbeidet med bærekraftig utvikling.
-
Häbler, Camilla
(2023).
Utvikling av egen undervisning – erfaringer og refleksjoner.
-
Häbler, Camilla
(2023).
Dokumentasjon av utviklingsarbeid – et verktøy for refleksjon, læring, personlig og profesjonell utvikling.
-
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
Litteraturarbeid som en nøkkel til identitetsutvikling .
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
Når formen er innholdet og innholdet er formen - Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020).
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
Å ta bolig i seg selv – en lesning av Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020).
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
Å ta bolig i seg selv – en lesning av Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020).
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
Literature didactics in the transition from primary to secondary school.
-
Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren
(2022).
Fiction's contribution to multicultural teacher education.
-
Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren
(2022).
Skjønnlitteraturens bidrag i emnet Flerkulturell pedagogikk.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
Litteraturdidaktikk som bro mellom barnetrinn og ungdomstrinn.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
En helhetlig litteraturdidaktisk praksis?
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2022).
"A doer rather than a reflector" - litteraturdidaktikk i overgangen fra barnetrinn til ungdomstrinn.
-
Häbler, Camilla; Nordbakke, Monica; Næsje, Ragnhild Louise & Stabell, Kristin
(2022).
Hva kjennetegner førsteårsstudenten?
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2021).
Utforskende samtaler om bildebøker som inspirasjonskilde til naturglede og omsorg for naturen.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2021).
Litteraturdidaktisk praksis i overgangen fra barnetrinn til ungdomstrinn - perspektiver og refleksjoner.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2021).
Med barneleseren inn i en økokritisk lesepraksis.
-
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Opset, Barbro Bredesen
(2021).
Skjønnlitteraturens potensielle rolle i tema om bærekraft.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2021).
Bildebøker til inspirasjon i arbeidet med bærekraftig utvikling.
Show summary
I foredraget diskuterer vi hvordan det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling kan inngå som en del av litteraturundervisningen i norskfaget. Vi gir en presentasjon av et utvalg bildebøker som på ulike måter tematiserer natur og barns naturerfaringer, klima og miljø, fattigdom og fordeling, forbruk og forurensning. Kanskje kan bildebøkene bidra til å skape engasjement for naturen og gi håp for framtida.
-
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2020).
Digitalisering i begynneropplæringen.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2020).
Et litteraturdidaktisk blikk på en bærekraftig utvikling.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2020).
Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring
.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2020).
Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring
.
-
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2020).
Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring
.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2020).
Ord + bilde = sant.
Bildebøker – en kilde til leselyst og læring
.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2019).
Økokritiske litteratursamtaler med utgangspunkt i bildebøker.
-
-
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise
(2018).
Refleksjon som læringsverktøy: MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
-
-
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion & Næsje, Ragnhild Louise
(2018).
MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2017).
Litteraturdidaktikk i et danningsperspektiv: Bildebøker og den litterære samtalen.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2016).
"Et blikk på skrivekulturen i to femteklasser.".
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2016).
Skriving i det flerspråklige klasserommet.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2015).
Prosessorientert sjangerpedagogikk i det flerspråklige klasserommet. Et blikk på skrivekulturen i to femteklasser.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2015).
Sjangerpedagogikk i det flerkulturelle klasserommet.
-
Häbler, Camilla & Elisenberg, Marion
(2014).
Sjangerskriving i grunnskolen.
-
Elisenberg, Marion & Häbler, Camilla
(2014).
Sjangerpedagogikk på mellomtrinnet.
-
Häbler, Camilla
(2012).
Mennesker på vandring - litteratur i bevegelse.
-
Häbler, Camilla
(2011).
Den andre leseopplæringen.
-
Häbler, Camilla
(2010).
Norskfaget i overgangen mellom ungdomsskole og videregående skole.
-
Häbler, Camilla
(2010).
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
Häbler, Camilla
(2009).
Studieplan for "Lesing for lærere på barnetrinnet 1", 30 studiepoeng.
-
Häbler, Camilla
(2007).
Kvinner i litteraturen. Grenseløst og begrenset:
Om Beate Grimsruds roman Å smyge forbi en øks (1998), Sara Stridsbergs roman Drömfakulteten (2006) og Katrine Marie Guldagers novellesamling København (2004).
-
Häbler, Camilla
(2009).
Lesing for lærere på barnetrinnet 1 (30 stp.)- Kompetanse for kvalitet.
Høgskolen i Østfold.
-
Häbler, Camilla
(2007).
En retorisk dance macabre: Språk, ironi og meningsbevegelse i Thure Erik Lunds Grøftetildragelsesmysteriet.
Universitetet i Oslo.