Shipra Sachdeva

English version of this page Institutt for real-, praktisk-estetiske, samfunns- og religionsfag
English version of this page Stilling
Førsteamanuensis
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
FU1081

Faglige interesser

Kritisk pedagogikk i matematikk, matematikkdidaktikk, kritisk matematikkutdanning.

Undervisning

  • Underviser i matematikkdidaktikk ved emner i MAGLU 1-7 og MAGLU 5-10.

Bakgrunn

Arbeidserfaring

2013: Erfaring som grunnskolelærer i matematikk i India.

2016 - 2019: PhD stipendiat innenfor prosjekt LOCUMS ved Institutt for lærerutdanning, NTNU.

2017 - 2018: Arbeidsplikt under PhD-perioden. Ettårs undervisning på matematikk emner på bachelor nivå hos Institutt for matematiske fag på NTNU. 

2020 - d.d.: Høgskolelektor i matematikkdidaktikk, Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold.

Utdanning

2015: Master i matematikk med spesialisering i statistikk fra NTNU.

2024: Doktorgrad (PhD) ved Institutt for lærerutdanning, NTNU.

Samarbeid

2017 - 2018: Har vært en del av NTNU-gruppe som jobbet sammen for ERASMUS+ prosjekt IncluSMe

Prosjekter

Emneord: Matematikkdidaktikk, Matematikk

Publikasjoner

  • Sachdeva, Shipra & Eggen, Per-Odd (2023). «Vi lærer det [matematikk] på skolen så da tenker du at man har bruk for det …». Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 17(3), s. 1–25. doi: 10.5617/adno.10308. Fulltekst i vitenarkiv
  • Sachdeva, Shipra & Eggen, Per-Odd (2021). Learners’ Critical Thinking About Learning Mathematics. International Electronic Journal of Mathematics Education (IEJME). ISSN 1306-3030. 16(3). doi: 10.29333/iejme/11003. Fulltekst i vitenarkiv
  • Sachdeva, Shipra (2019). Students’ experiences of learner autonomy in mathematics classes. I Jankvist, Uffe Thomas; Van den Heuvel-Panhuizen, Marja & Veldhuis, Michiel (Red.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. European Society for Research in Mathematics Education. ISSN 978-90-73346-75-8. s. 1978–1985.
  • Sachdeva, Shipra & Eggen, Per-Odd (2019). Students' Critical Perceptions About Mathematics Education. I Subramanian, Jayasree (Red.), Proceedings of the Tenth International Mathematics Education and Society Conference. International Mathematics Education and Society Conference. ISSN 2077-9933. s. 761–770. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Sachdeva, Shipra (2019). Bør ungdom ha en mening om hva de lærer på skolen? Hva kan vi lære fra ungdomsskoleelever?
  • Sachdeva, Shipra (2019). Students' Experiences of Learner Autonomy in Mathematics Classes.
  • Sachdeva, Shipra (2019). Students' Critical Perceptions About Mathematics Education.
  • Sachdeva, Shipra (2024). “If we could have got a realistic situation…” – Learners’ voices indicating their potential to influence their mathematics learning processes. Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU), Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU). ISSN 978-82-326-7810-5.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 13. nov. 2019 08:20 - Sist endret 30. mai 2024 17:11