Ar Ludvigsen

English version of this page Institutt for real-, praktisk-estetiske, samfunns- og religionsfag
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
F1-071

Faglige interesser

  • Matematikk
  • Matematikkdidaktikk og ulike undervisningsmetoder i matematikk, f.eks. Storyline

Undervisning

  • Matematikk i Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 og for trinn 5-10
  • Videreutdanninger i matematikk innenfor Kompetanse for kvalitet, HiØ Videre

Bakgrunn

Arbeidserfaring: 

  • Høgskolelektor i matematikk ved Høgskolen i Østfold, siden 2007
  • Høgskolelektor i matematikk ved tidligere Høgskolen i Finnmark (2005-2007)

Utdanning: 

  • Hovedfag i anvendt matematikk, retning hydrodynamikk, Universitetet i Bergen (2005)

Publikasjoner

  • Ludvigsen, Ar; Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (2022). Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge. I Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Red.), Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-06093-4. s. 125–138.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Berggren, Stein Arnold; Ludvigsen, Ar & Næsje, Ragnhild Louise (2020). The Fairy-Tale Forest: Developing Pedagogical Content Knowledge for teaching Primary School Mathematics in The Scottish Storyline Approach. I Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (Red.), Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3986-3. s. 183–207. doi: https:/doi.org/10.31244/9783830989868. Fulltekst i vitenarkiv
  • Arntzen, Ragnar & Ludvigsen, Ar (2014). Å lære å lese på et andrespråk. Hvilken betydning har muntlige andrespråksferdigheter for tidlig leseutvikling. NOA - Norsk som andrespråk. ISSN 0801-3284. 30(1), s. 41–73.

Se alle arbeider i Cristin

  • Hatami, Russell & Ludvigsen, Ar (2020). Som Pascals triangel – men på direkten. Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning. ISSN 0348-2723. s. 58–62.
  • Ludvigsen, Ar; Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise & Karlsen, Kristine Høeg (2020). Narratives as a gateway to interdisciplinarity in Teacher Education.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Næsje, Ragnhild Louise; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Bjørnstad, Gunhild Brænne [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2019). Storyline - som et eksempel på tverrfaglig og studentaktiv læringsform.
  • Ludvigsen, Ar; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg & Rasmussen, Adrian Kristinsønn (2019). Storyline - en tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Pilskog, Hanne Eik & Ludvigsen, Ar (2019). Storyline - tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling.
  • Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise; Ludvigsen, Ar & Karlsen, Kristine Høeg (2019). Fantasy meets math.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Berggren, Stein Arnold; Ludvigsen, Ali Reza; Næsje, Ragnhild Louise & Høeg, Ellen (2018). Teaching early learning in mathematics—qualitative study on student teachers’ experiences with the Storyline approach.
  • Berggren, Stein Arnold & Ludvigsen, Ar (2017). Undersøkelse om begynneropplæring.
  • Arntzen, Ragnar & Ludvigsen, Ali Reza Yavar (2012). Flerspråklige barn på vei inn i lesekunsten på et andrespråk.
  • Arntzen, Ragnar; Hjelde, Arnstein & Ludvigsen, Ali Reza Yavar (2011). Flerspråklige barn på vei inn i skriften.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:19 - Sist endret 1. okt. 2019 10:33