Presentasjon av kapitler i antologi
22 fagansatte ved Fakultet for lærerutdanninger og språk med samarbeidspartnere har gjennom to år arbeidet med antologien "En bred forståelse av bærekraftig utvikling - aksjonsforskning i barnehage og skole".
Nå foreligger det utkast til 15 kapitler i antologien, som sendes til forlaget og ekstern fagfellevurdering i starten av mai. Konferansen vil bestå av presentasjon av de 15 kapitlene i boka.
Foreløpige titler på presentasjonene fra barnehage:
- Motstandsbevegelser på en småbarnsavdeling
- Arbeid med statistikk i barnehagen
- Medvirkning, demokratiske prosesser og FNs bærekraftmål
- Kritisk tenking i barnehagen
- Et bildebokprosjekt i barnehage med søkelys på barnehage
- Nyanser av brun – analyse av bildebok i barnehage
Foreløpige titler på presentasjonene fra skole:
- Lærerstemmer om litteraturarbeid og bærekraftig utvikling
- Forestillinger om fattigdom i litteratursamtaler
- Å utfordre skole utenfor skole og handlingsrommet i LK20
- Refleksivitet som verktøy på vei mot en mer bærekraftig lærerrolle
- Bærekraftig utvikling og multiplikasjon
- Lokal kulturhistorie i kunst og håndverk i lys av bærekraftig utvikling
- Kritisk tenking – mer enn bare fagkunnskap
- Utvikling av kritisk tenking i matematikk gjennom arbeidet med FNs bærekraftmål
- Bærekraftig utvikling i engelskfaget
Påmelding
Deltakelse er gratis, men på grunn av bevertning, trenger vi påmelding til konferansen.
Frist for påmelding er 8. mai.
Spørsmål til konferansen kan rettes til dosent Marianne Maugesten og dosent Kari Spernes.
Velkommen alle sammen!