Martta Brännström

English version of this page Institutt for pedagogikk, IKT og læring
Bilde av Martta Brännström
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
FU1-70

Faglige interesser

  • Utdanningsstruktur i videregående utdanning
  • Yrkesfagopplæring
  • Yrkesfaglæreren i det mangfoldige klasserommet

Undervisning

Er kordinator og emneansvarlig på PPUY.

Bakgrunn

Arbeidserfaring: 

  • Yrkesfaglærer i videregående skole (6 år)
  • Undersköterska i Sverige

Utdanning:

  • Master i yrkespedagogikk, Høgskolen i Oslo og Akershus 
  • Bachelor i yrkesfaglærer 

Verv

Medlem av Nasjonalt fagorgan for faglærerutdanning

 

Forskergrupper

Publikasjoner

  • Dyrnes, Eva Martinsen & Brännström, Martta (2022). "Du må være trygg for å kunne fokusere på læring". Ungdomsskolens praksiser og rutiner i sammensetting av 8. klasser. I Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Red.), Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-06093-4. s. 38–50.
  • Brännström, Martta & Dyrnes, Eva Martinsen (2021). Skoleovertakelse som didaktisk metode i lærerutdanningen. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 105(5), s. 495–505. doi: 10.18261/issn.1504-2987-2021-05-07.

Se alle arbeider i Cristin

  • Brännström, Martta (2023). Hvordan påvirker yrkesfaglærerens profesjonelle skjønn forståelsen og håndteringen av livet i klasserom?
  • Brännström, Martta & Dyrnes, Eva Martinsen (2022). Skoleovertakelse som didaktisk metode i lærerutdanningen.
  • Dyrnes, Eva Martinsen & Brännström, Martta (2022). Rutiner og praksiser ved overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 7. aug. 2018 08:22 - Sist endret 9. aug. 2023 16:43