-
Rokkones, Klara Elfrida Lillevik; Haaland, Grete; Kristiansen, Line Heitman; Markestad, Elin Birkeland; Normann, Dan-Anders & Svoen, Brit
(2024).
11 000 i fagopplæringen deltar i kompetanseheving. Kompetansepakker som verktøy for lærebedrifter og prøvenemder!
Yrke.
ISSN 1504-1905.
68(2),
s. 50–53.
-
Rokkones, Klara Elfrida Lillevik; Normann, Dan-Anders; Haaland, Grete; Svoen, Brit ; Kristiansen, Line & Birkeland, Elin Markestad
(2024).
11 000 i fagopplæringen deltar i kompetanseheving!
Yrke.
ISSN 1504-1905.
-
Markestad, Elin Birkeland; Svoen, Brit & Haaland, Grete
(2024).
Introduksjon i læreplaner for lærebedrifter og prøvenemder - et webinar.
-
Markestad, Elin Birkeland; Svoen, Brit & Haaland, Grete
(2024).
Kompetansepakkene for fagopplæringen - et digitalt webinar.
-
Markestad, Elin Birkeland; Svoen, Brit ; Haaland, Grete; Rokkones, Klara Elfrida Lillevik & Normann, Dan-Anders
(2024).
Introduksjon i læreplaner for lærebedrifter og prøvenemder.
-
Markestad, Elin Birkeland; Svoen, Brit & Haaland, Grete
(2022).
Lansering av kompetansepakkene nye læreplaner for lærebedrifter og prøvenemder. .
-
Markestad, Elin Birkeland; Svoen, Brit ; Haaland, Grete; Rokkones, Klara Elfrida Lillevik; Normann, Dan-Anders & Gran, Lillian
(2022).
Nye læreplaner for lærebedrift og prøvenemd.
-
Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina
(2022).
Statsråd Brenna svarer ikke på yrkesfagkrisen i norsk ungdomsskole.
Dagsavisen.
ISSN 1503-2892.
-
Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina
(2022).
Ti års satsing - null resultat. .
Dagsavisen.
ISSN 1503-2892.
-
Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina
(2022).
Hvordan få elevene gjennom yrkesutdanningen?
Yrke.
ISSN 1504-1905.
s. 58–61.
-
Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina
(2022).
Hvordan få elevene gjennom yrkesutdanningen? Svaret ligger i ungdomsskolen.
Yrke.
ISSN 1504-1905.
66(4),
s. 58–61.
-
-
Wolden, Anne-Catrine & Haaland, Grete
(2021).
Fagfornyelse 2020 - Yrkesfaglærernes kompetanse vg1 FBIE Sluttkompetanse og yrkesopplæring .
-
Dahlback, Jorunn; Hansen, Kari; Haaland, Grete & Vagle, Inger
(2021).
Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv.
-
Dahlback, Jorunn; Haaland, Grete & Wolden, Anne-Catrine
(2019).
Undervisning i nytt utdanningsprogram FBI/eller FIBE/eller....? Fagfornyelsen-hvordan?
-
-
Haaland, Grete; Vagle, Inger & Hansen, Kari
(2019).
Hva bestemmer fagutviklingen i yrkesfagene og innholdet i læreplanene for
yrkesfaglige utdanningsprogram?
-
Haaland, Grete; Vagle, Inger & Follestad, Anette Lund
(2019).
Validation of prior learning in Vocational teacher education, Bachelor degree - WHY and HOW?
-
Haaland, Grete; Hansen, Kari & Vagle, Inger
(2018).
Kjønn på dagsorden – et ikketema i fag- og yrkesopplæringen?
-
Haaland, Grete
(2018).
YFF og samarbeid skole - arbeidsliv i service og samferdsel.
-
Haaland, Grete
(2018).
Skolekonkurranser som pedagogisk metode.
-
Haaland, Grete
(2018).
Kvalitet i framtidens fag-og yrkesopplæring.
-
Haaland, Grete & Vige, Gro-Beate
(2018).
Recognition of prior learning in Vocational Teacher Education, Bachelor's degree
HOW?
.
-
Haaland, Grete
(2018).
YFF og samarbeid skol - bedrift.
-
Haaland, Grete
(2018).
Kompetansesenter for yrkesfag sin riolle i kvalitatsutvikling av yrkesopplæringen.
-
Haaland, Grete
(2018).
Yrkesfaglærerløftet.
-
Haaland, Grete
(2018).
Kvalitet i fag- og yrkesopplæringen, Funn fra prosjektet INNSTRUK.
-
Dahlback, Jorunn & Haaland, Grete
(2018).
Ny reform 2020 - yrkesrelevant opplæring fra første dag?
-
Dahlback, Jorunn & Haaland, Grete
(2017).
Hvordan gjennomføre fag- og vurderingssamtalen på yrkesfag?
-
Haaland, Grete; Bødtker-Lund, Daniel; Vagle, Inger & Hansen, Kari Henriette
(2017).
Who decides the future changes in the Norwegian Vocational education?
-
-
-
Haaland, Grete
(2017).
Validation of prior learning in Vocational teacher education, Bachelor degree - WHY and HOW?
.
-
Haaland, Grete; Vagle, Inger; Bødtker-Lund, Daniel & Hansen, Kari Henriette
(2017).
Innhold og kvalitet i yrkesopplæringen?
-
Haaland, Grete; Bødtker-Lund, Daniel; Vagle, Inger & Hansen, Kari Henriette
(2017).
CONSTRUC:
Students motivation and experiences from their basic year in Norwegian vocational education – A study of content and structure.
-
Haaland, Grete; Vagle, Inger; Bødtker-Lund, Daniel & Hansen, Kari Henriette
(2017).
Yrkesfaglærerutdanningen. Konsekvenser av funn fra prosjektet INNSTRUK.
-
Haaland, Grete; Hansen, Kari Henriette; Vagle, Inger & Bødtker-Lund, Daniel
(2017).
Utvikling og endringsbehov i yrkesopplæringen. En studie av innhold og struktur i yrkesopplæringen.
-
Haaland, Grete
(2016).
Fagbrev, yrkeserfaring og fagskole som inngang til bachelorutdanning.
-
Haaland, Grete
(2016).
Hvordan yrkesrette programfagene på HO?
-
Haaland, Grete
(2016).
Status yrkesfag.
-
Haaland, Grete
(2016).
Fagbrev som inngang til høyere utdanning.
-
Haaland, Grete
(2016).
Relevant fagopplæring?
-
Haaland, Grete
(2016).
Relevant yrkesopplæring og samfunnets behov for fagarbeid.
-
Haaland, Grete
(2016).
Realkompetansevurdering.
-
Bødtker-Lund, Daniel; Hansen, Kari Henriette; Haaland, Grete & Vagle, Inger
(2016).
Samfunnstjenlig yrkesopplæring i Norge?
Resultater og tendenser fra spørreundersøkelse blant Vg1-elever ved yrkesfaglige utdanningsprogram. Del av et større forskningsprosjekt.
-
Haaland, Grete & Vagle, Inger
(2016).
Arbeidsplassbasert, treårig yrkesfaglærerutdanning.
-
Haaland, Grete
(2016).
Praktisk eksamen i treårig yrkesfaglærerutdanning.
-
Haaland, Grete
(2016).
Elevmedvirkning i vurdering - helhetlig, praktisk arbeid. Hvordan lage vurderingskriterier til yrkesoppgaver.
-
Haaland, Grete
(2016).
Kvalitet i norsk yrkesopplæring.
-
Haaland, Grete
(2016).
Kvalitet i dagens yrkesopplæring.
-
Haaland, Grete & Vagle, Inger
(2016).
Realkompetansevurdering i Yrkesfaglærerutdanningen.
-
Haaland, Grete & Vagle, Inger
(2015).
Praktisk eksamen i treårig yrkesfaglærerutdanning.
-
Haaland, Grete
(2015).
Erfaringer med realkompetansevurdering i treårig yrkesfaglærerutdanning.
-
Haaland, Grete & Vagle, Inger
(2015).
Fagopplæring.
-
-
Haaland, Grete
(2015).
Dagens utfordringer og endringsbehov i Design og håndverk.
-
-
-
-
Haaland, Grete & Vagle, Inger
(2015).
Fagopplæringens utvikling i Norge.
-
Haaland, Grete
(2015).
Tilpasset og relevant opplæring i utdanningsprogrammet service og samferdsel.
-
Haaland, Grete
(2015).
Samarbeid skole-arbeidsliv for meningsfull og relevant yrkesopplæring.
-
Haaland, Grete
(2015).
Realkompetanse i høyere utdanning.
-
Haaland, Grete
(2015).
Kompetansegap, behov for etter- og videreutdanning blant lærere i videregående skole.
-
Haaland, Grete
(2014).
Vurdering og dokumentasjon gjennom hele fagopplæringen.
I Lynghaug, Espen (Red.),
Fagopplæringsboka 2014/2015.
Kommuneforlaget AS.
ISSN 9788244621830.
s. 50–74.
-
Haaland, Grete & Hansen, Kari
(2014).
Yrkesrelevant og meningsfull opplæring fra første dag i Vg1,Hva virker?
-
Sannerud, Ronny & Haaland, Grete
(2014).
Utfordringer vi står overfor i yrkesopplæringen og yrkesfaglærerutdanningen i Norge og Uganda. Hva kan være felles utfordringer?
-
Haaland, Grete
(2014).
Yrkesrelevant opplæring i fellesfagene.
-
Haaland, Grete & Sannerud, Ronny
(2013).
Promising practice in Norwegian vocational education.
-
Haaland, Grete & Køpke, Erik
(2013).
De som lærer folket å bygge landet.
Tett på - Studiemagasinet 2013/2014, HiOA.
s. 10–10.
-
Haaland, Grete
(2013).
Lærer yrkesfag med mobilen.
Tett på - Studiemagasinet 2013/2014, HiOA.
s. 11–11.
-
-
Haaland, Grete
(2013).
Interessedifferensiering.
Yrke.
ISSN 1504-1905.
10000(1),
s. 24–25.
-
-
-
Haaland, Grete; Vagle, Inger & Dahlback, Jorunn
(2016).
Arbeidsplassbasert treårig yrkesfaglærerutdanning (ABY) - rapport med fokus på fleksibilitet i studiet, relevans for yrkesfaglærere og instruktører, realkompetansevurdering og praktisk eksamen.
Høgskolen i Oslo og Akershus.
ISSN 9788283640045.
-