Cecilie Olandersson

English version of this page Institutt for pedagogikk, IKT og læring
Bilde av Cecilie Olandersson
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
F1-065

Arbeidsområder

Undervisningsleder ved Institutt for Pedagogikk, IKT og Læring (PIL). Instituttet består av ansatte innenfor fagområdene pedagogikk, spesialpedagogikk og IKT og læring. 

    Relevant utdanningsbakgrunn

    • Master i Pedagogikk og Utdanningsledelse, Universitetet i Sørøst-Norge
    • Praktisk Pedagogisk Utdanning, Høgskolen i Østfold
    • Bachelor in Communication, University of North Dakota

    Relevant arbeidserfaring

    • Lærerutdanner ved grunnskolelærerutdanningene, Høgskolen i Østfold
      • Prosjektkoordinator for Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap (KUPP)
      • Programleder for podcasten Skolelys
    • Høgskolelektor ved American College of Norway
    • Lærer i grunnskole og videregående skole
    • Journalist

    Faglige interesser

    • Pedagogikk
    • Utdanningsledelse
    • Læring i partnerskap
    • Læring i profesjonsfellesskap
    • Klasseledelse og læringsmiljø

    Publikasjoner

    • Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Lindahl, Anne Grete; Olandersson, Cecilie & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2022). Forventninger, forhandlinger og konsekvenser – partnerskap mellom grunnskole og høgskole. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 106(5), s. 422–434. doi: 10.18261/npt.106.5.4.

    Se alle arbeider i Cristin

    • Olandersson, Cecilie & Nygaard-Joki, Sonja (2023). Sustainable Development as an Interdisciplinary Topic – An Unclear Area in the Subject of English.
    • Olandersson, Cecilie & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2023). Innovative Field Experiences in Teacher Education.
    • Olandersson, Cecilie & Brynildsen, Stine (2023). S2- E3: Fritt spillerom i en teknologirik praksis. [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.
    • Brynildsen, Stine & Olandersson, Cecilie (2023). S2-E6: Med en ny dings i sekken. Om den digitale overgangen fra mellomtrinnet til ungdomstrinnet. [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.
    • Hafstad, Sigrun Staal & Olandersson, Cecilie (2022). Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap.
    • Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Olandersson, Cecilie; Hafstad, Sigrun Staal & Lindahl, Anne Grete (2022). Higher education and schools in partnership: Expectation, understanding and negotiation of the decentralized competency development project (DECOMP) .
    • Brynildsen, Stine & Olandersson, Cecilie (2022). Skolelys - En pod for oss med hjertet i skolen. [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.
    • Olandersson, Cecilie & Thomas, Andrew John (2022). Flipped classroom - en utforskende metode i et informasjonssamfunn?
    • Hafstad, Sigrun Staal & Olandersson, Cecilie (2022). Observasjon som redskap for kompetanseutvikling.
    • Hafstad, Sigrun Staal & Olandersson, Cecilie (2022). Video-based observation and Classroom Assessment Scoring System (CLASS) as tools for teacher's competency development​ - Teachers' experiences.
    • Olandersson, Cecilie & Fylkesnes, Sandra (2021). School leaders as policy actors: A Norwegian decentralization context.
    • Brynildsen, Stine; Olandersson, Cecilie & Hagelia, Marianne (2021). S4- Episode 6: Digital studieteknikk. [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.
    • Brynildsen, Stine & Olandersson, Cecilie (2021). S4 - Episode 4: Vurdering for læring. Hva er nyttige og mindre nyttige tilbakemeldinger? [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.
    • Brynildsen, Stine; Olandersson, Cecilie & Arntzen, Ragnar (2021). S4 - Episode 5: Flerspråklighet og norsk som andrespråk. [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.
    • Brynildsen, Stine & Olandersson, Cecilie (2021). S4 - Episode 1: En norsklærers kommunikasjonsbekjennelser. [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.
    • Brynildsen, Stine & Olandersson, Cecilie (2021). S4 - Episode 2: Litteratur og livsmestring. [Internett]. Wordpress/ SoundCloud.

    Se alle arbeider i Cristin

    Publisert 28. mai 2020 12:28 - Sist endret 15. mai 2024 09:42