Kunst- og kulturopplevelser i skolen i regi av eksterne er ikke nødvendigvis i tråd med læreplanen. Et eget forskningsprosjekt har sett på hvordan læreren kan bli en brobygger mellom kunsten og elevene, så opplevelsene kan brukes som verktøy for å lære.
Aktuelt
Publisert
2. juni 2024 21:10
Publisert
19. sep. 2023 14:25
I ei tid kor samfunnet krev stadig meir av elevane våre, utforskar studentane på grunnskulelærautdanningane korleis tverrsektorielt samarbeid og skapande læringsmiljø kan inspirere til nytenking og innovasjon.
Publisert
9. mai 2023 14:17
Kortene, som er testet ut på lærerstudenter ved Høgskolen i Østfold, har vist seg å være morsomme og effektive.
Publisert
9. mai 2022 10:35
Hvordan kan elever og lærere få et større utbytte av tilbudet som eksterne aktører tilbyr i skolehverdagen? Prosjektet pARTiciPED, som er finansiert av Norges Forskningsråd, sikter nå mot helt ny kunnskap som skal styrke samarbeidet mellom skole og Den kulturelle skolesekken.