Forskning på dybdelæring presenteres på nasjonal samfunnsfagsdidaktikk konferanse ved Universitetet i Sørøst-Norge

Ronald Nolet og Gitte Motzfeldt ved avdeling for lærerutdanning ved Høgskolen i Østfold presenterte forskning på dybdelæring blant grunnskolelærerstudenter på den nasjonale forskningskonferansen: «Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene» 28.-29. november i 2018

Forskningsfokus

De to forskerne Ronald Nolet og Gitte Motzfeldt ved avdeling for lærerutdanning presenterte forskning knyttet til grunnskolelærestudentenes forståelse av dybdelæring, og hvordan de tenker dette kan arbeides med i samfunnsfag i grunnskolen.

Ulike syn på dybdelæring

Dette prosjektet forsøker å avdekke de ulike syn og oppfatninger blant lærerstudenter om hva dybdelæring representerer i læringsprosesser. Forskningsbidraget vil ha betydning for å kunne tilrettelegge undervisning i samfunnsfagene på en slik måte at studentene får en større innsikt og forståelse om hva dybdelæring handler om, og hvordan arbeide med dybdekompetanse i egen undervisning.

Tilknytning til forskningsgrupper

Ronald Nolet er medlem i forskningsgruppen AreaS og Gitte Motzfeldt er medlem i forskningsgruppen kreativitet, kunst og innovasjon i utdanning, praksis og forskning.

Publisert 10. mai 2022 15:43 - Sist endret 10. mai 2022 15:43