Storyline og pedagogikk på NERA 2018

Lærerutdannerne Gini Lockhart-Pedersen, Gunhild Brænne Bjørnstad, Ellen Høeg og Kristine Høeg Karlsen forsker på Storyline og pedagogikk. På NERA konferansen i mars 2018 presenterer de resultater om grunnskolelærerstudenters erfaringer med Storyline sett i lys av ferdigheter for det 21. århundret.

Gini og ellen i gang med presentasjonen: "Facilitating creative and cross-curriculum learning in teacher education through The Storyline Approach"

Lærerstudenters opplevelse av Storyline

De fire lærerutdannerne Gini Lockhart-Pedersen, Gunhild Brænne Bjørnstad, Ellen Høeg og Kristine Høeg Karlsen forsker på grunnskolelærerstudenters opplevelse av Storyline som metode brukt i pedagogikkundervisningen. De presenterer en Meta-Storyline gjennomført på lærerutdanningen som het "Teachers-in-team" (Lærere-i-team).

 

Gunhild B. Bjørnstad presenterer studiens teoretiske rammeverk.

Viktige betingelser for å lykkes med Storyline i lærerutdanningen

Studien identifiserer fem faktorer som må vurderes når Storyline skal implementeres i grunnskolelærerutdanningen. De fem faktorene handler om varighet på opplegget, tidspunkt i utdanningsløpet, gruppesammensetning, type storyline og strukturering av samarbeid mellom fagansatte som deltar i opplegget.

 

Publisert 16. des. 2018 21:29 - Sist endret 26. juli 2021 11:10