Kari Iren Spernes

Norwegian version of this page Department of Education, ICT and Learning
Image of Kari Iren Spernes
Norwegian version of this page Position
Professor
Contact Study place
Halden
Office nr.
E1-054

Academic interests

  • language and identity
  • bilingual teachers
  • multicultural education
  • international education
  • research based teacher education
  • students as co-researchers

Courses taught

  • Primary and Lower Secondary Teacher Education

Background

I have work experiences as teacher in primary and lower secondary school (1983-2006) and have been a teacher educator since 2006.

Academic bacground is master in Multicultural and International Education and research related to my academic interests. 

International Partners

  • Cultur and Multilingualism, Moi University, Kenya
  • Integration network, Örebro University, Sweden

Publications

View all works in Cristin

  • Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (2022). Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-06093-4. 254 p.
  • Spernes, Kari Iren (2020). Den flerkulturelle skolen i bevegelse – teoretiske og praktiske perspektiver. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 9788205530461. 279 p.
  • Spernes, Kari Iren & Hatlem, Marianne (2019). Den flerkulturelle barnehagen i bevegelse. Teoretiske og praktiske perspektiver. 2. utg. Gyldendal Akademisk. ISBN 978-82-05-52525-2. 268 p.
  • Hatlem, Marianne & Spernes, Kari Iren (2013). Den flerkulturelle barnehagen i bevegelse: teoretiske og praktiske perspektiver. Gyldendal Akademisk. ISBN 978-82-05-44677-9. 273 p.
  • Spernes, Kari Iren (2012). Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver. Gyldendal Akademisk. ISBN 978-82-05-42259-9. 259 p.

View all works in Cristin

  • Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren (2024). Perspective-Taking through Fiction - Possibilities for future teachers to gain insight into diversity.
  • Bjordal, Fred Rune & Spernes, Kari Iren (2022). Lærerstudenters erfaring fra egen grunnskoletid som grunnlag for refleksjon om klasseledelse.
  • Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (2022). Samarbeid er stikkordet. En oppsummering . In Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Ed.), Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-06093-4. p. 245–248.
  • Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (2022). Overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet. Mange endringer i elevens liv. In Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Ed.), Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-06093-4. p. 15–22.
  • Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren & Hoff-Jenssen, Reidun (2022). Akademisk lesing som sosial praksis.
  • Spernes, Kari Iren; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Jacobsen, Kjersti Berggraf (2022). Understanding culture.
  • Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren (2022). Fiction's contribution to multicultural teacher education.
  • Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren (2022). Skjønnlitteraturens bidrag i emnet Flerkulturell pedagogikk.
  • Spernes, Kari Iren (2022). Klar for å fly - ungdomsskoleelevers erfaringer med overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.
  • Ludvigsen, Ali Reza; Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (2022). Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge.
  • Spernes, Kari Iren & Fjeld, Hilde Sofie (2021). Tospråklige læreres arbeidssituasjon.
  • Spernes, Kari Iren (2021). Concepts create reality - student teachers reflections.
  • Spernes, Kari Iren (2021). Bilingual Teacher's Professional Capital.
  • Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås & Spernes, Kari Iren (2018). Critical reading as a social activity for the purpose of academic and professional learning in teacher education .
  • Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren (2018). Bilingual teachers’ professional identity.
  • Spernes, Kari Iren (2017). Bevisstgjøring av egne fordommer.
  • Spernes, Kari Iren (2017). Studentdeltakelse i FOU-prosjekt.
  • Spernes, Kari Iren & Fjeld, Hilde Sofie (2017). Vilje, men manglende handlingskraft .
  • Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren (2017). Kulturforståelse i organisasjoner og mellom mennesker.
  • Spernes, Kari Iren (2017). «Chilly Norway» - verdens lykkeligste folk. Fredrikstad Blad.
  • Spernes, Kari Iren (2017). Holdninger og handlinger i et flerkulturelt arbeidsmiljø.
  • Spernes, Kari Iren (2017). Kulturelt mangfold i barneskolen. In Lyngsnes, Kitt & Rismark, Marit (Ed.), Didaktisk praksis 1. - 7. trinn. Gyldendal Akademisk. ISSN 978-82-05-50060-0. p. 89–109.
  • Afdal, Hilde Wågsås & Spernes, Kari Iren (2015). Research-based teacher education. Research methods as boundary objects.
  • Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren; Jacobsen, Kjersti Berggraf & Holt Jensen, Brit Hellen (2015). HiØ og forholdet til praksisfeltet.
  • Spernes, Kari Iren (2014). Anerkjennelse av Mangfold.
  • Spernes, Kari Iren (2014). Anerkjennelse i mangfold.
  • Spernes, Kari Iren (2014). "Blikket" viktig for å unngå stigmatisering. Fredrikstad Blad.
  • Spernes, Kari Iren (2013). Integrering. [Radio]. NRK P1.
  • Spernes, Kari Iren (2013). K'en foran RLE kan skade integreringen. Fredriksstad Blad.
  • Spernes, Kari Iren (2012). Parental involvement in school in rural Kenya.
  • Spernes, Kari Iren (2012). Children in rural Kenya their opinion about mother tongue and school language.
  • Spernes, Kari Iren (2014). TREKANTSAMARBEIDTrekantsamarbeid. Bedre utbytte av tospråklig fagopplæring – et prosjekt mellom Kjølberg og FRIS. Egen utgivelse, publisert på NAFOs nettsider 13. aug 2014: http://nafo.hioa.no/?s=trekantsamarbeid.

View all works in Cristin

Published June 12, 2018 4:21 PM - Last modified June 15, 2021 8:45 AM