-
Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren
(2024).
Perspective-Taking through Fiction - Possibilities for future teachers to gain insight into diversity.
-
Bjordal, Fred Rune & Spernes, Kari Iren
(2022).
Lærerstudenters erfaring fra egen grunnskoletid som grunnlag for refleksjon om klasseledelse.
-
Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren
(2022).
Samarbeid er stikkordet. En oppsummering .
In Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Ed.),
Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet..
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-06093-4.
p. 245–248.
-
Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren
(2022).
Overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet. Mange
endringer i elevens liv.
In Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Ed.),
Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet..
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-06093-4.
p. 15–22.
-
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren & Hoff-Jenssen, Reidun
(2022).
Akademisk lesing som sosial praksis.
-
Spernes, Kari Iren; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Jacobsen, Kjersti Berggraf
(2022).
Understanding culture.
-
Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren
(2022).
Fiction's contribution to multicultural teacher education.
-
Häbler, Camilla & Spernes, Kari Iren
(2022).
Skjønnlitteraturens bidrag i emnet Flerkulturell pedagogikk.
-
Spernes, Kari Iren
(2022).
Klar for å fly - ungdomsskoleelevers erfaringer med overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.
-
Ludvigsen, Ali Reza; Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren
(2022).
Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge.
-
Spernes, Kari Iren & Fjeld, Hilde Sofie
(2021).
Tospråklige læreres arbeidssituasjon.
-
Spernes, Kari Iren
(2021).
Concepts create reality - student teachers reflections.
-
Spernes, Kari Iren
(2021).
Bilingual Teacher's Professional Capital.
-
Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås & Spernes, Kari Iren
(2018).
Critical reading as a social activity for the purpose of academic and professional learning in teacher education
.
-
Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren
(2018).
Bilingual teachers’ professional identity.
-
Spernes, Kari Iren
(2017).
Bevisstgjøring av egne fordommer.
-
Spernes, Kari Iren
(2017).
Studentdeltakelse i FOU-prosjekt.
-
Spernes, Kari Iren & Fjeld, Hilde Sofie
(2017).
Vilje, men manglende handlingskraft
.
-
Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie & Spernes, Kari Iren
(2017).
Kulturforståelse i organisasjoner og mellom mennesker.
-
Spernes, Kari Iren
(2017).
«Chilly Norway» - verdens lykkeligste folk.
Fredrikstad Blad.
-
Spernes, Kari Iren
(2017).
Holdninger og handlinger i et flerkulturelt arbeidsmiljø.
-
Spernes, Kari Iren
(2017).
Kulturelt mangfold i barneskolen.
In Lyngsnes, Kitt & Rismark, Marit (Ed.),
Didaktisk praksis 1. - 7. trinn.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 978-82-05-50060-0.
p. 89–109.
-
Afdal, Hilde Wågsås & Spernes, Kari Iren
(2015).
Research-based teacher education. Research methods as boundary objects.
-
Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren; Jacobsen, Kjersti Berggraf & Holt Jensen, Brit Hellen
(2015).
HiØ og forholdet til praksisfeltet.
-
Spernes, Kari Iren
(2014).
Anerkjennelse av Mangfold.
-
Spernes, Kari Iren
(2014).
Anerkjennelse i mangfold.
-
Spernes, Kari Iren
(2014).
"Blikket" viktig for å unngå stigmatisering.
Fredrikstad Blad.
-
Spernes, Kari Iren
(2013).
Integrering.
[Radio].
NRK P1.
-
Spernes, Kari Iren
(2013).
K'en foran RLE kan skade integreringen.
Fredriksstad Blad.
-
Spernes, Kari Iren
(2012).
Parental involvement in school in rural Kenya.
-
Spernes, Kari Iren
(2012).
Children in rural Kenya their opinion about mother tongue and school language.
-