Meerita Kunna Segaran

English version of this page Fakultet for lærerutdanninger og språk
Bilde av Meerita Kunna Segaran
English version of this page Stilling
Forsker
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
-

Faglige interesser

Læring i digitale omgivelser, kunstig intelligens, Profesjonsfaglig digital kompetanse, Kvantitative og  kvalitative forskningsmetode, Tilbakemelding og vurdering for læring, Selvregulert læring, 

Bakgrunn

Jeg har en doktorgrad innen utdanning med spesialisering i undervisning av engelsk som andrespråk (TESL) fra Universitetet i Malaya, Malaysia. Mine akademiske interesser har blitt formet på en unik måte av en dyp interesse for sammenhengen mellom kunstig intelligens (AI) i utdanning, digital teknologi for læring og undervisning, samt vurdering og vurdering for læring. Jeg er forpliktet til å forme fremtiden for utdanning i den digitale tidsalderen. Før min akademiske bakgrunn tjenestegjorde jeg stolt i 10 år som pedagog ved ungdomsskoler i Malaysia, der jeg tente en lidenskap for læring blant mine elever. Min erfaring som lærer la grunnlaget for min forpliktelse til å forbedre utdanningen gjennom teknologi og vurderingspraksiser.

Utdanning

  • Doktorgrad i pedagogikk University of Malaya, Malaysia, 2016- 2020
  • Master i pedagogikk (Teaching of English to Speaker of Other Languages/ TESOL) University Sains Malaysia, 2011-2013
  • Bachelor i pedagogikk (Teaching of English as a Second Language/ TESL) University Putra Malaysia, 2005-2009

Utelandsopphold

  • Gjestestudent-  2007 (mai-juni) Mind Tree School, Chandigarh, Punjab, India-  A  Co_Educational English Medium Senior Secondary School on CBSE Guidelines

Fagfellevurderer

  • Frontiers in Education

Priser

Utdanningsdirektoratet av Malaysia - Fremragende undervisning, 2014

Verv 

UPM Alumni

DNV Barnehage 

Emneord: Det digitale samfunn, kultur-historisk teori, læring og undervisning med digital teknologi og i nettbaserte omgivelser, Engelsk

Publikasjoner

  • Engeness, Irina; Kunna Segaran, Meerita & Krange, Ingeborg Hognestad (2024). Learning to write in English: Development of conceptual understanding in the writing process with feedback from artificial intelligence and collaborating peers. I Skulstad, Aud Solbjørg (Red.), Current issues in English Teaching . Fagbokforlaget. ISSN 9788245047189.
  • Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Kunna Segaran, Meerita & Moltudal, Synnøve (2024). Lower secondary school teachers’ arguments on the use of a 26-point grading scale and gender differences in use and perceptions. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice. ISSN 0969-594X. doi: 10.1080/0969594X.2024.2325365.
  • Krange, Ingeborg Hognestad; Kunna Segaran, Meerita; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Moltudal, Synnøve & Engeness, Irina (2023). A Triple Challenge: Students’ Identification, Interpretation, and Use of Individualized Automated Feedback in Learning to Write English as a Foreign Language. ID&A Interaction design & architecture(s). ISSN 1826-9745. s. 39–63. doi: 10.55612/S-5002-059-001.
  • Kunna Segaran, Meerita & Hasim, Zuwati (2021). Self-regulated learning through ePortfolio: A Meta Analysis. Malaysian Journal of Learning and Instruction. ISSN 1675-8110. 18(1), s. 131–156. doi: 10.32890/mjli2021.18.1.6.
  • Kunna Segaran, Meerita & Hasim, Zuwati (2021). Teacher management of self-regulated learning through eportfolio. Journal of Nusantara Studies. ISSN 0127-9319. 6(1), s. 373–393. doi: 10.24200/jonus.vol6iss1pp373-393.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 10. juni 2022 12:55 - Sist endret 16. feb. 2024 10:04