Faglige interesser
- Undervisning i språk
- Bruk av teknologi og KI i språkundervisning
- Underveisvurdering
- Lærerens profesjonsfaglig digital kompetanse
Undervisning
LMUENG10417 ENG104 Kultur, samfunn, litteratur i den engelskspråklige verden (5-10) (Høst 2022) - delt undervisning
LMUENG10221 ENG102 Kultur, samfunn, litteratur i den engelskspråklige verden 1 (5-10) (Vår 2023)
PhD Project
Kortbeskrivelse
Doktorgradsprosjektet mitt er en del av forskningsprosjektet AI4AfL. Dette er et tverrfaglig prosjekt som forsker på bruk av kunstig intelligens i tilbakemeldinger til skriftlig produksjon av elever på ungdomstrinnet. Arbeidstittelen til prosjektet mitt er Learning to Write.
Prosjektet baserer seg på data som er samlet i forskningsprosjektet AI4AfL – altså elevenes skriftlig arbeid og tilbakemeldinger generert av programmet EAT i tillegg til tilbakemeldingene fra lærere, videoer fra klasserommet, intervjuer med elever og lærere.
Research questions
- Hvordan utvikler elever skriveferdighetene sine gjennom bruk av automatiserte tilbakemeldinger?
- Hvilken rolle spiller lærerens profesjonsfaglig digital kompetanse i bruk av personlig tilpasset tilbakemelding i klasserommet?
- Hvordan utvikler elevene skriveferdighetene sine i interaksjon med lærere og automatiserte tilbakemeldinger i en periode over tre år?
Objectives
Det overordnede målet til prosjektet mitt er å undersøke hvordan spriket mellom realiteten av Vurdering for Læring i klasserommet og idealet av Vurdering for Læring i pedagogiske teorier kan minskes gjennom å skape større handlingsrom for lærer ved å bruke automatiserte tilbakemeldinger. Kan disse tilbakemeldinger bidra til å støtte elevene i skriveprosessen og dermed tilrettelegge for at læreren får bedre tid til å støtte elevene i deres skriveprosesser?
Bakgrunn
Arbeidserfaring
- 2022 – 2023 Høgskolelektor, Fremmedspråksenteret (Høgskolen i Østfold)
- 2021 – 2022 Lærer, Råholt ungdomsskole
- 2016 – 2022 Lærer, Vadsø videregående skole
- 2012 – 2016 Lærer, Vadsø ungdomsskole
- 2010 – 2012 Lærer, Vestre Jakobselv skole
Utdanning
- juni 2021 Profesjonsfaglig Digital Kompetanse; Høgskolen I Østfold
- juni 2019 Master of Philosophy in English Linguistics; Universitetet i Tromsø
- januar 2013 Praktisk-Pedagogisk Eksamen; Universitetet i Tromsø
- februar 2007 Bachelor i kultur og samfunnsfag; Universitetet i Tromsø Prosjekter