PhD-prosjektet og "Det Digitale Samfunn"
PhD-prosjektet mitt er en del av Høgskolen i Østfolds faglige satsingsområde "Det digitale samfunn". Foreløpig tittel er Teachers' Professional Knowledge in the Age of Digitalisation.
The overall purpose of the project is to investigate lower secondary school teachers’ professional knowledge, and the epistemic teacher-student relationship in digitalized classrooms from policy to practice in the Norwegian context.
Faglige interesser
- Utdanning i det digitale samfunn
- Lærerprofesjonalitet
- Identitet i utdanningssammenheng
- Agency i utdanningssammenheng
- Diskursanalyse
Undervisning
Underviser i pedagogikk på:
Reviewer for
Scandinavian Journal of Educational Research, International Journal of Learning, Teaching and Educational Research,
Bakgrunn
Arbeidserfaring
- 2006-2018: Kråkerøy ungdomsskole, Fredrikstad (kontaktlærer og spes.ped.koordinator)
Utdanning
- Ph.D.-programmet Profesjonsstudier ved OsloMet.
- Mastergrad i pedagogikk, Universitetet i Bergen. Masteravhandling: Kompetanse - Danning - Tilpasning : En analyse av hvordan tre diskurser forhandler om elevidentitet i politiske dokument.
- Mastergrad i musikkpedagogikk, Høgskolen i Bergen. Masteravhandling: ”Hvem sier at jeg har prestasjonsangst?” En refleksiv analyse av begrepet prestasjonsangst
- Allmennlærerutdanning, Høgskolen i Bergen