Brobyggerne har lenge utforsket spenningene mellom barnehagelærere og grunnskolelærere, og har tidligere skapt en illustrerende video om dette temaet. Deltakerne har engasjert fagansatte og studenter fra barnehagelærerutdanningen og grunnskolelærerutdanningen i samtaler om problematikken. Denne uken satte Brobyggerne dagsorden ved å invitere representanter fra fakultetets ledelse til diskusjon om fremtidige tiltak. Programleder for barnehagelærerutdanningen, Even Næss, programleder for grunnskolelærerutdanningen, Lin Ramberg, og prodekan for utdanning, Kjersti B. Jacobsen, deltok i en uformell samtale der ulike problemstillinger ble drøftet. Diskusjonen fokuserte på å skape arenaer med lav terskel der lærere med ulike perspektiver kan møtes, et mål både Brobyggerne og fakultetsledelsen ønsker å fremme. Tematikken er også av interesse for gruppen "Profesjonalitet", som søker å dokumentere forventningene barnehagelærere og grunnskolelærere har til hverandre.
I KUPP-gruppen "Planlegging for læring" fokuserer medlemmene på å utforske varierte læringsarenaer. Gruppen har aktivt testet ulike formater i klasserom med elever, inkludert vertikale tavler og Escape room. Noen av disse initiativene blir videreutviklet gjennom et samarbeid i DEKOMP. Flere grupper i KUPP dykker også inn i ulike praksisaspekter. En gruppe planlegger et ulltovingsprosjekt på en barneskole, mens en annen samarbeider med lærere om et verktøy for underveisvurdering.
I KUPP er alle deltakerne likeverdige partnere som aktivt deler sine erfaringer. Det arbeides for å presentere disse erfaringene i et større format våren 2024.