![](/lusp/om/prosjekter/kupp/aktuelt/aktuelle-saker/2023/rollespill1.jpg)
I 2022 har KUPP opprettet og utforsket en rekke ulike prosjekter, der pedagoger på tvers av felt og institusjon har arbeidet i fellesskap. Noen av prosjektene ble lagt frem på samlingen før jul, mens de resterende prosjektene fikk spillerom på årets første samling.
Et av prosjektene, Brobyggerne, retter fokus mot hvordan en kan bygge broer mellom barn, elever, studenter og pedagoger for å bryte ned fordommer innad i utdanningsløpet. Gruppen formidlet prosjektet ved bruk av blant annet rollespill, noe som skapte engasjement blant publikum.
Med videre engasjement og gjenkjennelig tematikk, presenterte gruppen Forankring sitt prosjekt om utfordringen det kan være å forankre utviklingsarbeid. Gruppa forsøker å finne ut hva begrepet "forankring" egentlig betyr og de har tatt et teoretisk dypdykk i betegnelsen. Videre har gruppen gjort undersøkelser blant skoleledere, og resultatene fra dette arbeidet ble presentert på samlingen. Gruppa jobber videre med å skriftliggjøre arbeidet.
![](/lusp/om/prosjekter/kupp/aktuelt/aktuelle-saker/2023/steffen.jpg)
En tredje gruppe, som jobber med tematikken å planlegge for læring, har utforsket ulike måter å bruke klasserom på. Pedagogene har utforsket hva som skjer når man tar vekk stoler fra klasserommet og jobber stasjonsbasert. Gruppen utfordret publikum med oppgaver på vertikale flater samt oppgaver knyttet til av Escape room. Naturlig nok inviterte gruppa alle deltakerne til lunsj i høgskolens flotteste klasserom - nemlig uteklasserommet.
Til slutt presenterte gruppen Profesjonalitet sitt arbeid. Gruppemedlemmene har brukt tid på å beskrive profesjonalitet i eget virke. Materialet brukes til å se på møte mellom ulike aktører, og videre har gruppa gjort intervjuer for å grave dypere i tematikken. Resultatene fra arbeidet ble presentert og diskutert ved samlingen.