To av de seks KUPP-gruppene la frem arbeidet de har jobbet med i høst. Målet med prosjektene er å finne noe man ønsker å utvikle eller forske på som inkluderer egen arbeidsplass og som gjerne har en fellesnevner i praksisfelt og høyere utdanning.
Gruppen «Vurdering og elevmedvirkning» presenterte sitt arbeid på starten av dagen. Gruppa har laget verktøyet "FLEKS", som de har startet å prøve ut på lokale skoler og på høgskolen. Verktøyets akronym står for Forståelse, Læringsfremmende, Elevmedvirkning, Kompetanseutvikling og Sammenheng. Begrepene er hentet fra læreplanverket LK20 og oppsummert i akronymet, og verktøyet dreier seg om hvordan lærere kan drive planleggings- og vurderingsarbeid. Gruppen har tidligere i høst produsert en video av verktøyet og presentert det på programmøte for grunnskolelærerutdanningen. På KUPP-samlingen fikk gruppen gode innspill til videreutvikling av verktøyet.
![](/lusp/om/prosjekter/kupp/aktuelt/aktuelle-saker/2022/matthasa.jpg)
KUPP-gruppen "Prosess" delte også arbeidet de har gjort denne høsten. Gruppemedlemmene har gjort et dypdykk i et begrep som står sentralt i KUPP, nemlig "kunnskapsmegling". De har utforsket og oppdaget at begrepet forstås ulikt og de ønsker å skrive en teoretisk artikkel om dette. Gruppen satt i gang et refleksjonsarbeid med alle prosjektdeltakerne og fikk frem ytterligere refleksjoner og ideer til begrepet. Gruppen har tidligere i høst blant annet gjort liknende arbeid på en partnerskapskonferanse i Tromsø samt ved et par andre eksterne og interne muligheter.
![](/lusp/om/prosjekter/kupp/aktuelt/aktuelle-saker/2022/315533154_498859175357038_8257740697310863916_n.jpg)
Våren går med til å videreutvikle prosjektene. Ved første samling på nyåret får de resterende gruppene anledning til å presentere sine forsknings- og utviklingsarbeid.