- Vi er skikkelig ivrige og håper at mange ønsker å lytte til podcasten, forteller Stine Brynildsen og Cecilie Olandersson. De er begge lærerutdannere ved Høgskolen i Østfold og har hjertet godt planta i skolen. Nå lanserer de podcasten Skolelys (wordpress.com).
Som tidligere lærere i grunnskolen og videregående, ønsker Brynildsen og Olandersson at Skolelys kan brukes for å få nye ideer.
- Kanskje den kan starte interessante diskusjoner i profesjonsfellesskapet eller inspirere til å teste ut noe nytt i undervisningen, sier Olandersson.
- Samtidig ønsker vi å belyse skolen fra både erfaringsbaserte og forskningsbaserte perspektiv, forteller Brynildsen.
Samarbeidet lærerutdanningen har med praksisfeltet er sentralt i denne podcasten, som produseres med utviklingsprosjektet KUPP i ryggen.
![Bildet viser Cecilie Olandersson (t.v.) og Stine Brynildsen (t.h.), som lager podcast i et studio.](/lusp/om/prosjekter/kupp/aktuelt/aktuelle-saker/2022/brynildsen-olandersson-1-1980px.jpg)