«Längst framme under taklisten hängde Bokstäverna. En skrämmande armé av böjar och stolpar, från den ena väggen til den andra. Det var dem vi skulle brotta ner en efter en, lägga platt på rygg i våra skrivhäften och tvinga att ljuda» (Niemi 2000:46)
Stemmer fra prosjektet
Stemme: Marion Elisenberg, høgskolelektor i norsk, HiØ og Camilla Häbler, høgskolelektor i norsk, HiØ
Grunnleggende lese- og skriveopplæring er et av de viktigste emnene i skolen. Utvikling av lese- og skriveevnen er komplekse læringsaktiviteter som innbefatter mange ferdigheter på ulike nivåer. Vi har i de siste årene sett endringer i hvordan begynneropplæringen i lesing og skriving foregår. Mange norske seksåringer bytter ut blyanten med nettbrett i den første lese- og skriveopplæringen, og mange lærere tar i bruk ulike applikasjoner i begynneropplæringen.
STEMME: Gitte Cecilie Motzfeldt, Førstelektor Samfunnsfag, HiØ & Monica Nordbakke, Høgskolelektor Matematikk, HiØ - 06. feb. 2019
STEMME: Josef Thingnes, prosjektleiar DigiLU, HiØ
STEMME: Ilka Nagel, projektleder DigiLU, HiØ - 12.mai 2018
STEMME: Ilka Nagel, projektleder DigiLU, HiØ
STEMME: Solena Pradayrol, ansatt på Fremmetspråksenter og ØSS ved HiØ, arbeidsområde: Fransk - 6. apr. 2018
STEMME: Line Merethe Fagereng, faglærer og IKT-veileder Rødsberg ungdomsskole - 26.apr. 2018
STEMME: Ilka Nagel, projektleder DigiLU, HiØ - 15.mars 2018
STEMME: Sigrun Staal Hafstad, assisterende rektor Hjortsberg skole - 4. apr. 2018
STEMME: Ilka Nagel, projektleder DigiLU, HiØ - 28.feb. 2018
I samband med arbetet med digitale fortellingar kommer många frågor kring bruk av bilder.