Dominoeffekt og DLV? Se hva studentene våre har gjort!

Les - og se - hvordan GLU-studenter (1-7) har lagd sin egen, helt særegne domino ved hjelp av ting og programmering.

Har du lurt på hvordan man kan lage dominoeffekt ved hjelp av digitale duppedingser og andre ting? Grunnskolelærerstudentene (1-7) har hatt Makerspace (https://norwaymakers.org/utdanning2) og testet dette ut. De har jobbet med den overordnede delen av læreplanen (https://www.udir.no/lk20/overordnet-del/) der særlig kreativitet, problemløsning og samarbeid var tematisert. 

Deretter skulle vi prøve oss i praksis, og dagens oppgave var at hver gruppe skulle:

  1. Skape en spektakulær dominoeffekt
  2. Hva gjør den (formål)?
  3. Filme hele prosessen
    • Forklare hva den gjør
    • Forklare hva som var den største utfordringen
    • Forklare hva dere har lært
  4. Filmen skal tekstes

Det vi fant ut var at en dominoeffekt med ting krever en god slump med kreativ tenkning, samarbeid og ikke minst stayerevne. Man må stå i det ved å teste og feile - gang på gang på gang.

Vi lærte også om universell utforming, blant annet hvorfor film og podcasts skal ha tekst og hvor lett der er å tekste. Alle filmene ble tekstet og vi, studenter, har hatt det kjempegøy!

Du ser filmen vår og hele den spektakulære dominoeffekten, hvis du klikker HER!

 

Publisert 23. mars 2023 15:02 - Sist endret 23. mars 2023 15:02