Aktuelle saker - Side 5

Publisert 23. nov. 2022 22:36

På DLV har vi lassevis av digitalt utstyr og duppeditter! Lassevis. Men det hjelper selvsagt veldig lite, dersom ingen tar det i bruk, eller enda verre: Hvis ingen tar det i bruk på hensiktsmessige måter, både faglig og pedagogisk. Samtidig kan det å være lærer i teknologirike klasserom kreve andre måter å tenke organisering og undervisning på, og vi kan ha behov for å lære oss nye, kreative metoder for å tenke og jobbe utforskende. Det er her jakten på den doble diamanten kommer inn...blant annet.

Publisert 25. okt. 2022 15:35

Styringsgruppa i Lærerutdanningsbarnehager 2025 har skrevet sitt første innlegg og fått det på trykk i tidsskriftet Barnehagefolk.

Publisert 21. okt. 2022 14:11

Torsdag 20. oktober var en gruppe interesserte lærerstudenter, faglærere fra LUSP og skolelærere samlet til workshop om Minecraft i undervisningen på vårt Digitale læringsverksted. For noen ble det inngangen til å utforske en helt ny verden (bokstavelig talt), mens andre delte fra sine erfaringer i klasserommet. Etter endt økt hadde alle fått nye idéer til egen undervisning og praksis. Les om økta og finn lenker til undervisningsopplegg og inspirasjon i artikkelen.

Published Oct. 15, 2022 4:53 PM

Another important milestone is reached in our EEA Grants- project Blended learning in vocational education and training (BlendVET): Meeting the teachers! To mark the start of our close collaboration with participating teachers from Norway’s two BlendVET schools, Eva Dyrnes, Stine Brynildsen and Sonja Nygaard-Joki from HiØ organized a workshop at the campus of Åssiden in Drammen.  

Publisert 14. okt. 2022 15:21

15 deltakere fra prosjektet KUPP (Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap) deltok på Nordisk konferanse i Aksjonslæring og aksjonsforskning (NORALF), som ble arrangert av Universitetet i Tromsø 13.-14. oktober.

Publisert 22. sep. 2022 10:20

I det globaliserte kunnskapssamfunnet treng vi språkkompetanse meir enn nokon gong. Difor satsar Høgskolen i Østfold tungt på eit eige forskingsprogram innanfor utdanning, litteratur og språk.  

Publisert 21. sep. 2022 14:27

Onsdag 7. september gjennomførte Sonja Nygaard-Joki og Stine Brynildsen (Institutt for pedagogikk, IKT og læring) en Dekomp-samling om vurdering, for en stor gruppe 1.-7. trinnslærere og ledere fra alle barneskolene i Sarpsborg kommune. Karianne Rotefoss Skrøder, fra Kruseløkka ungdomsskole, bidro også med interessante funn fra sitt masterarbeid om hvordan elever opplever læreres tilbakemeldinger. 

Publisert 14. sep. 2022 21:26

Omlag 40 pedagoger fra ulike pedagogiske arenaer møttes onsdag på campus i regi av prosjektet Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap (KUPP). Dagen ble brukt i smågrupper der målet var å finne frem til ulike forsknings- og/eller utviklingsprosjekter i fellesskap, på tvers av fagmiljøer og organisasjoner. Utgangspunktet er en felles kompetanseutvikling og en nysgjerrighet på å utvikle nye former for samarbeid i partnerskap som en er en del av.