Madeleine Viktoria Ekrem fikk Læringsmiljøprisen 2022

I 2022 har hun bidratt med en rekke tiltak og aktiviteter for å forbedre læringsmiljøet på HiØ.

Madeleine Victoria Ekrem har studerer informasjonssystemer med fordypning i software engineering og business intelligence. 

Hun ble nominert til Læringsmiljøprisen for sin innsats som læringsassistent ved Institutt for informasjonsteknologi og kommunikasjon. Hun har organisert faglige og sosiale aktiviteter for studenter, slik som eksamenslesedager med matservering, sosiale sammenkomster og konkurranser og escape room.

I nominasjonen nevnes det at hun alltid tar imot besøkende med godt humør og masse energi. I tillegg har hun brukt mye tid på å sørge for at det skal være aktivitet på campus og at ingen skal føle seg utenfor, samt at hun bidrar til et bedre fellesskap gjennom sine arrangementer.

I nominasjonen av Madeleine Viktoria Ekrem stod det blant:

Madeleine Viktoria Ekrem har vært sentral og drivende. I 2022 har hun bidratt med en rekke tiltak og aktiviteter for å forbedre læringsmiljøet på HiØ.

Konkrete eksempler på tiltak personen har gjort for å forbedre læringsmiljøet ved HiØ:

Eksamenslesedager hvor alle har mulighet til å delta for å være sosiale i tillegg til å kunne jobbe med skolerelaterte oppgaver sammen med andre.

Sosiale sammenkomster i løpet av året, hvor quiz, escape room game nights har vært noen av aktivitetene.

Juryens begrunnelse for årets vinner:

Komiteen innstiller Madeleine Viktoria Ekrem som vinner av Læringsmiljøprisen 2022. Komiteen anser Viktoria sitt bidrag som særs godt. Viktoria er en ildsjel som har lagt ned mye arbeid for å fremme læringsmiljøet gjennom det siste året.

Nominerte som fortjener å nevnes:

Anders Farholm - for sin evne til å fokusere på progresjon fremfor resultater og ferdigheter. I nominasjonen trekkes hans faglige engasjement, evne til å tilrettelegge for studentene, genuine interesse for veiledning og hver enkelt student frem. I tillegg nevnes det at Anders er en foreleser som ser alle og vil at alle skal oppleve mestring, samt at han har et høyt faglig og pedagogisk nivå.

Anne-Lise Eng – for sin innsats ved Studieverkstedet i Fredrikstad. I løpet av høsten 2022 har hun lykkes i å arrangere akademiske skriveseminarer der godt over hundre studenter har deltatt. Hun har klart å skape en sosial og lærerik arena hvor studenter endelig kan møtes etter to år med pandemitiltak. Gjennom de sosiale og faglige tiltakene hun har satt i gang, har hun vist at hun er en ildsjel som virkelig gir av seg selv og evner å skape fagsosiale arenaer for studenter utenom de ordinære studiesituasjonene.

Kristina Thowsen – for at hun motiverer alle rundt seg til å studere etter best evne. Hun bidrar med betydelig engasjement og er en stor støtte for sine medstudenter, både faglig og sosialt. Kristina var en av få studenter som daglig satt på campus under pandemien og som dermed bidro til å holde lokalene levende i en eller trist periode. En engasjert humørspreder.

Tone Skråning – som seniorrådgiver ved Seksjon for studietjenester taler og kjemper Tone alltid studentenes sak i alle sammenhenger. Dette være seg gjennom gode samtaler på sitt kontor, om hun følger en student til legevakten eller andre steder man gjerne ikke vil være alene, eller i høgskolestyret som glødende engasjert for studentenes rettigheter. Mennesker som Tone gjør det litt mindre utfordrende å være student.

Andre nominerte:

Asbjørn Olav Pedersen, Eva-Linn Kaaland og basisgruppevielederne ved første år sykepleie, Bjærnar Karlsen Kivedal, Christina Berg Tveitan, Elin Støverud Beitnes, Espen Heen, Forbedringsgruppa til Innovasjon og prosjektledelse, Fredrik Andersen, Frode Ramstad, Gunnar Anderson, Hans Marius Ødegårdstuen, Heidi Grønlien, Initiativet Det digitale læringsverkstedet (DLV) ved LUSP, Jon Trygve Pihlstrøm, Kjartan Belseth, Kristoffer Toldnes Cumming, Lars Solberg, Liv Anne Fossbråten, Marius Birkeland, Ann-Sofi Larsen, Nina Johannesen, Bente Ulla, Mathias Eriksen, Nicolai Kristiansen, Nils-Christian Walthinsen Rabben, Olav Schewe, PPU deltidskull 21-23, Ragnhild Næsje, Steffen Tangen og Tom Heine Nätt.

Formålet med Læringsmiljøprisen 2022

Formålet med Læringsmiljøprisen er å anerkjenne og synliggjøre godt arbeid for læringsmiljø ved Høgskolen i Østfold og å belønne gode initiativer, inspirere og stimulere til tiltak som bedrer læringsmiljøet.

Prisen skal gå til den eller de som i løpet av det foregående kalenderåret har gjort en ekstra innsats og utmerket seg for å bedre læringsmiljøet ved Høgskolen i Østfold.

Prisen deles ut hvert år, og når den tildeles en ansatt, gis det en gave fra Læringsmiljøutvalget.

Til læringsmiljøprisen for 2022 kom det inn 59 nominasjoner fra studenter og ansatte. 

Komiteen som har vurdert nominasjonene har bestått av:

  • Ann-Charlot Brandstorp – ansatt, og medlem av LMU
  • Astrit Qerimi - student, og medlem av LMU
  • Amelia Madeleine Høitomt-Ofteb Rasmussen – student, og medlem av Studentparlamentet
  • Marlene Mathisen – Studentlivskoordinator i SiØ, og medlem av LMU

 

Publisert 1. mai 2023 12:00 - Sist endret 25. mars 2024 12:49