Video-ressurs i faget Databasesystemer

B24ITK01

Fra venstre: Sofie Sand, Yunus Øzdemir, Marcus Tollefsen

Fra venstre: Sofie Sand, Yunus Øzdemir, Marcus Tollefsen

Om prosjektet

Vårt prosjekt bygger på oppdragsgivers ønske om en ressursbank bestående av undervisningsvideoer innenfor emnet Databasesystemer ved Høgskolen i Østfold. Videoene er rettet mot studentene ved Høgskolen og skal fungere som et supplement til tradisjonell undervisning. Målet er å skape pedagogisk verdifulle og engasjerende videoer som effektivt bidrar til å lære bort komplekse temaer innenfor emnet, og være en ressurs for både nåværende og fremtidige studenter. Prosjektet inneholder en grundig gjennomgang av tidligere forskning basert på hvordan mennesker lærer, og hvordan video har blitt brukt som hjelpemiddel i undervisning. Fokuset er på å tilpasse innhold og videoer for å imøtekomme et bredt spekter av læringsstiler og behov hos studentene. Vi har gjort vurderinger basert på videoformatets lengde, innhold, oppbygging og progresjon, for å finne en modell som maksimerer studentenes opplevelse og læringsutbytte. Vi håper dette kan være med på å styrke studentenes forståelse av emnet, samt inspirere til dyptgående læring.

Et sekvensdiagram som viser interaksjonen mellom 2 transkasjoner i en database som fører til en feil vi kaller en

Bilde: Et sekvensdiagram som viser interaksjonen mellom 2 transkasjoner i en database som fører til en feil vi kaller en "dirty read".

Prosjektdeltakere

Sofie Sand, Yunus Øzdemir, Marcus Tollefsen

Om oppdragsgiveren

Høgskolen i Østfold er en offentlig institusjon som tilbyr et bredt spekter av studier fordelt på to avdelinger, en i Halden og en i Fredrikstad. Med rundt 7500 studenter og 650 ansatte, har høgskolen en betydelig innvirkning på høyere utdanning i regionen. Oppdragsgiver for dette prosjektet er representert ved Ida Katrine Børstad Thoresen, en høgskolelektor ved Høgskolen i Østfold med ansvar for faget Databasesystemer. Hun søker å forbedre undervisningskvaliteten ved å utvikle ressurser som bidrar til studentenes forståelse og mestring av emnet.

Veileder

Bjørn Arild Lunde, Høgskolen i Østfold.

Publisert 23. apr. 2024 09:09 - Sist endret 23. apr. 2024 12:52