Utvikling av kundeportal for rapporter

BO23-F54

De tre prosjektdeltakerne Kristian Nygård, Ida Tveiterås og Kjell Mikael Karlsen står på rekke foran en vegg med teksten "Communicate".

Fra venstre: Kristian Nygård, Ida Tveiterås, Kjell Mikael Karlsen

Om prosjektet

Prosjektgruppen har fått i oppdrag av Evidi å utvikle en nettside for deres kunder, hvor kundene får en oversikt med detaljer rundt deres prosjekter hos Evidi. Denne informasjonen skal også kunne konverteres over til et utskrivbart rapportformat. Informasjonen tilgjengelig på nettsiden kan være kostnader og timer brukt på ulike aktiviteter i forbindelser med et prosjekt. Dette skal være en logg-inn tjeneste slik at brukere bare får tilgang til data relatert til sine prosjekter.

Etterspørselen for noe slikt kommer av at kundene selv forlanger rapporter på hva Evidi gjør og leverer. Prosessen for dette blir i dag gjort manuelt, noe som er svært tidkrevende og gir rom for feil. Det er derfor ønskelig fra Evidi sin side å automatisere denne prosessen slik at kunden selv kan få en oversikt og hente ut rapporter når det er ønskelig.

Hovedmål:         
Utvikle en webapplikasjon med hensikt å øke kunders oversikt og kontroll over prosjekter, samt gi muligheten for å hente ut informasjon tilhørende et prosjekt i form av en rapport, enten som en Excel- eller PDF-fil.

Delmål 1:
Effektivisere og strømlinjeforme opprettelse, distribusjon og tilgang til kunders prosjektinformasjon.

Delmål 2:
Oversiktlig presentere informasjon om kunders prosjekter og benyttede ressurser i webapplikasjonen.

  1. Arbeider på grupperom på Hiof.
  2. Dashbordside til kundeportalen. 

Prosjektdeltakere

Kristian Nygård
Ida Tveiterås
Kjell Mikael Karlsen

Om oppdragsgiveren

Evidi Communicate AS er et norsk selskap som tilbyr tjenester innen kommunikasjon og markedsføring og har i dag rundt 95 ansatte. De tilbyr blant annet nettsider, sosiale medier, trykksaker, reklamefilmer og eventplanlegging. Selskapet har som mål å hjelpe bedrifter med å formidle sine budskap på en effektiv måte, både til kunder og internt i organisasjonen. De har lang erfaring og kompetanse innen bransjen, og jobber tett sammen med sine kunder for å sikre at deres kommunikasjonsløsninger møter deres behov og forventninger.

Evidi AS er en bedrift som ble dannet etter at de fem IT-selskapene eSeven, Pilaro, Communicate, Skill og Albatross bestemte seg for å slå seg sammen. Evidi er en norsk teknologibedrift som spesialiserer seg på utvikling av programvare for kommunikasjonsanalyse. Selskapet har utviklet en plattform som gir bedrifter muligheten til å måle og forstå kommunikasjonen deres med kunder, ansatte og andre interessenter. Evidi's teknologi hjelper bedrifter å øke kundetilfredshet, øke salget og forbedre driften. Selskapet ble stiftet rundt årsskiftet ved 2022, har hovedkontor i Oslo og har i dag rundt 300 ansatte.

Sammenslåingen av de fem selskapene skjer enda gradvis, og det er derfor inndelinger basert på de tidligere selskapene. Oppdragsgiver er derfor Evidi Communicate, og ikke Evidi.

Veileder

Ole-Edvard Ørebæk, Høgskolen i Østfold

Publisert 26. apr. 2023 07:46 - Sist endret 31. mai 2023 07:45