Håkon Lofthus Tolsby

English version of this page Institutt for informasjonsteknologi og kommunikasjon
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
D1-039

Faglige interesser

Her kan du skrive om faglige interesser.

Undervisning

<Lenke til studieprogram/emne> 
<Lenke til studieprogram/emne> 
...

Bakgrunn

Kort om tidligere arbeidserfaring og utdanning

Priser

<Navn og eventuelt lenke til pris 1> 
<Navn og eventuelt lenke til pris 2> 
...

Verv

<Navn og eventuelt lenke til verv 1> 
<Navn og eventuelt lenke til verv 2> 
...

Samarbeid

 

Publikasjoner

  • Samuelsen, Terje; Stenseth, Børre & Tolsby, Håkon Lofthus (2011). XPed-prosjektorientert undervisning, Norsk Informatikkonferanse NIK 2011. Tapir Akademisk Forlag. ISSN 978-82-519-2843-4. s. 161–170.
  • Misund, Gunnar; Holone, Harald; Tolsby, Håkon Lofthus; Karlsen, Joakim & Toppe, Alexander (2009). Effects of co-player visualization in a location-based chase-and-catch game. I Oppermann, Reinhard; Eisenhauer, Markus; Jarke, Matthias & Wulf, Volker (Red.), Proceedings of the 11th International Conference on Human-Computer Interaction with Mobile Devices and Services. ACM Publications. ISSN 978-1-60558-281-8.
  • Misund, Gunnar; Holone, Harald; Karlsen, Joakim & Tolsby, Håkon Lofthus (2009). Chase and catch - simple as that? : old-fashioned fun of traditional playground games revitalized with location-aware mobile phones. I Kato, Hirokazu; Haller, Michael & Athanasios, Vasilakos (Red.), Advances in Computer Entertainment Technology. ACM Publications. ISSN 978-1-60558-864-3. s. 73–80.
  • Tolsby, Håkon Lofthus (2009). Virtual environment for project based collaborative learning, Analysing networked learning practices in higher education and continuing professional development. Brill|Sense. ISSN 9789460910050.
  • Baltzersen, Rolf Kristian & Tolsby, Håkon Lofthus (2008). En digital mappetenkning innenfor det wikipedianske klasserommet? : noen refleksjoner rundt hva som kjennetegner et radikalt gjennomsiktig læringsmiljø, Mapper i digitale læringskontekstar : erfaringar og perspektiv frå høgre utdanning. Norgesuniversitetet. s. 171–190.
  • Stenseth, Børre; Tolsby, Håkon Lofthus; Akerjord, Mari-Ann & Samuelsen, Terje (2008). Mapper og strukturert prosjektarbeid, Mapper i digitale læringskontekstar : erfaringar og perspektiv frå høgre utdanning. Norgesuniversitetet. s. 143–160.
  • Holone, Harald; Misund, Gunnar; Tolsby, Håkon Lofthus & Kristoffersen, Steinar (2008). Aspects of personal navigation with collaborative user feedback, NordiCHI 2008 : Building bridges : proceedings of the 5th Nordic Conference on Human-Computer Interaction, Lund, Sweden, 20-22 October, 2008. ACM Press. s. 182–191.
  • Misund, Gunnar; Tolsby, Håkon Lofthus & Håkestad, Øyvind (2008). Learning from spatiotemporal stories with Storix - one size fits all? Proceedings of the 11th International Conference on Computers and Advanced Technology in Education - CATE 2008. ACTA Press. s. 152–159.
  • Tolsby, Håkon Lofthus; Nyvang, Tom & Dirckinck-Holfeldt, Lone (2004). E-læringssystemer og projektpædagogik - Pædagogikkens krav til systemdesign og funktionalitet, Fleksibel læring og undervisning - erfaringer, konsekvenser og muligheder med ikt. Aalborg Universitetsforlag. s. 207–238.
  • Tolsby, Håkon Lofthus; Nyvang, Tom & Dirckinck-Holfeld, Lone (2002). E-læring systemer i arbejdspladsrelateret projektpædagogik, Udspill om læring i arbejslivet. Roskilde Universitetsforlag.
  • Tolsby, Håkon Lofthus (2002). Digital Portfolios - a Tool for Learning, Self-Reflection, Sharing, and Collaboration, Learning in Virtual Environments. Samfundslitteratur. s. 231–247.
  • Tolsby, Håkon & Montelius, Gunnar (1998). Åpen og fleksibel læring. ?. s. 14–15.

Se alle arbeider i Cristin

  • Akerbæk, Trond Henry; Bøe, Olav Egil & Tolsby, Håkon Lofthus (2000). Maskinvare for IKT-driftsfag [nynorsk utg.]. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 82-05-26890-8. 123 s.
  • Pedersen, John & Tolsby, Håkon Lofthus (2000). Maskinvare: for IKT-driftsfag. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 82-05-26889-4. 123 s.
  • Akerbæk, Trond Henry; Bøe, Hans Olav & Tolsby, Håkon Lofthus (2000). Systemdrift : informasjonsteknologi modul 2B [bokmål utg.]. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 82-05-26827-4. 271 s.
  • Brøndbo, Bjørn B.; Bøe, Hans Olav; Falch, Øystein; Iversen, Kjell Arne; Kolderup, Erik & Nilsen, Thore [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2000). Programvare for IKT-driftsfag [nynorsk utg.]. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 82-05-26888-6. 132 s.
  • Akerbæk, Trond Henry; Bøe, Hans Olav & Tolsby, Håkon Lofthus (2000). Nettverk for IKT-driftsfag [bokmål utg.]. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 82-05-26891-6. 161 s.
  • Akerbæk, Trond Henry; Bøe, Hans Olav & Tolsby, Håkon Lofthus (2000). Nettverk for IKT-driftsfag [nynorsk utg.]. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 82-05-26892-4. 161 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Samuelsen, Terje; Tolsby, Håkon Lofthus & Stenseth, Børre (2011). XPed-prosjektorientert undervisning.
  • Misund, Gunnar; Holone, Harald; Tolsby, Håkon Lofthus; Karlsen, Joakim & Toppe, Alexander (2009). Effects of co-player visualization in a location-based chase-and-catch game.
  • Misund, Gunnar; Tolsby, Håkon Lofthus & Håkestad, Øyvind (2008). Learning from spatiotemporal stories with Storix - one size fits all?
  • Nyvang, Tom & Tolsby, Håkon Lofthus (2004). Students Designing ICT Support for Collaborative Learning in Practice.
  • Tolsby, Håkon Lofthus; Sorensen, Elsebeth & Dirckinck-Holfeld, Lone (2002). Virtual Portfolios for Collaboration in Distributed Web-Based Learning.
  • Tolsby, Håkon Lofthus; Nyvang, Tom & Dirckinck-Holfeld, Lone (2002). A Survey of Technologies Supporting Virtual Project Based Learning.
  • Tolsby, Håkon Lofthus (2001). Virtual portfolio for CSCL.
  • Tolsby, Håkon Lofthus (2001). Designing Virtual Portfolios for Communities of Practice.
  • Stenseth, Børre; Tolsby, Håkon Lofthus; Samuelsen, Terje & Akerjord, Mari-Ann (2010). XPed - prosjektorientert undervisning : et forsøk med å bruke eXtreme Programming som pedagogisk metode. Høgskolen i Østfold. ISSN 9788278253274.
  • Baltzersen, Rolf Kristian; Tolsby, Håkon Lofthus & Røising, Hanne Schou (2007). Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur. Høgskolen i Østfold. ISSN 9788278252130.
  • Stenseth, Børre & Tolsby, Håkon Lofthus (2000). Læring i digitale omgivelser. Høgskolen i Østfold.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:14 - Sist endret 12. juni 2018 16:14