Avdeling for informasjonsteknologi har jobbet med studentaktiv forskning innen undervisning i både bachelor- og masterstudiene i mange år.
På slutten av hvert semester presenterer studentene sine designprosjekt som en artikkel, plakat eller video på avdelingens helt egen "Showtime", en minikonferanse arrangert av forskningsgruppen for interaksjonsdesign.
Minneverdig opplevelse
Studentene med de beste prosjektene får muligheten til å videreutvikle bidragene sine sammen med en veileder, både til vitenskapelige artikler og å sende til en konferanse for videre vurdering.
Å gå på en konferanse og presentere prosjektet sitt er noe ekstra for studentene, en opplevelse Christoper som alumni beskriver slik:
"Å delta på CTS-konferansen har vært en av de mest minneverdige opplevelsene jeg har hatt."
Årets utvalgte studentprosjekt fra Østfold
Avdeling for informasjonsteknologi er svært glad for å presentere seks vitenskapelige publikasjoner av studentprosjekter så langt i år.
Årets studentbidrag til HCII 2020:
"Designing a New Interactive Outdoor Light Installation for a Recreational Urban Trail"
Marthe Victoria Paulsen, Anja Holter Gigernes, Susanne Koch Stigberg
Bachelor prosjekt
"An Interactive Coffee Table: Exploring Ludic Engagement during Lunch Breaks"
Aqsa Khalid, Hamza Zubair Gondal, Magnus Stanislaw Over-Rein, Mohsin Afzal, Sumayya Munir, Klaudia Çarçani
Masterprosjekt i Interaction Design
"Magical pond: Exploring how Ambient and Tangible Art can promote Social Interaction at Work"
Araceli Patricia Alcarraz Gomez, Ann-Charlott Beatrice Karlsen, Bjørn Arild Lunde, Susanne Koch Stigberg
Masterprosjekt i Interaction Design
"MEMO: Designing for the bereaved" Karine Harridsleff, Maren-Elise Saarenpää Øien, Klaudia Çarçani
Bachelorprosjekt i Designmetoder og Skisser&Prototyper
Årets studentbidrag til ACHI 2020 er:
BEACON: A CSCW Tool for Enhancing Co-Located Meetings Through Temporal and Activity Awareness
Ole-Edvard Ørebæk, David Aarlien, Fahad Faisal Said, Karoline Andreassen, Klaudia Carcani
Masterprosjekt i Interaction Design (invited to write an extended version of the article for an IARIA Journal)
A Digital Tabletop Tool for Teacher-Student Supervision to Support Student Learning
Samgwa Quintine Njanka, Shubodha Acharya Prameet Bhakta Acharya
Masterprosjekt i Interaction Design
Aktuelle lenker:
Årets studentbidrag til HCII 2020
Årets studentbidrag til ACHI 2020