-
Karlsen, Joakim
(2024).
Researching X-professional Collaborations through Co-design and Co-creation.
-
-
Karlsen, Joakim
(2023).
Participatory Design Fictions: Supporting Ethical Awareness in the Digitalisation of Smart Cities' Critical Infrastructure.
-
Stigberg, Susanne Koch & Karlsen, Joakim
(2023).
Editorial Message: Design Practices for Co-Creation and Learning; Special track along the Sixteenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions ACHI 2023 .
In Stigberg, Susanne Koch & Karlsen, Joakim (Ed.),
ACHI 2023: The Sixteenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions.
International Academy, Research and Industry Association (IARIA).
ISSN 978-1-68558-078-0.
p. 1–2.
-
Karlsen, Joakim
(2022).
Making Gjellestadstory.
-
Karlsen, Joakim
(2022).
Co-designing learning experiences in Museums.
-
Karlsen, Joakim & Karlsen, Kristine Høeg
(2021).
PARTiciPED - Empowering student teachers for cross-sectorial collaborations with The Cultural Schoolbag (TCS) in Norwegian Schools.
-
Karlsen, Joakim
(2021).
The Gjellestad story & XSite.
-
Karlsen, Joakim
(2021).
Martin Engebretsen og Helen Kennedy (red.): Data Visualization in Society.
Norsk Medietidsskrift.
ISSN 0804-8452.
28(01),
p. 1–3.
-
Karlsen, Joakim
(2021).
Making History Together - Journey.
-
-
-
Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim
(2020).
Full uttelling fra Forskningsrådet: Millionprosjekt skal utvikle Den Kulturelle Skolesekken. Prosjektet pARTiciPED, med Kristine Høeg Karlsen og Joakim Karlsen i spissen, har fått tildelt 20 millioner kroner for å styrke samarbeidet mellom kultur- og skolesektoren i Den Kulturelle Skolesekken .
[Internet].
Høgskolen i Østfold.
Show summary
Kristine Høeg Karlsen, ved avdeling for lærerutdanning og Joakim Karlsen ved avdeling for informasjonsteknologi jubler over tilslaget fra Norges Forskningsråd.– Prosjektet vil, gjennom å utvikle og evaluere måter dette samarbeidet kan gjennomføres på, ruste fremtidige lærere slik at de i større grad settes i stand til å integrere slike samarbeid i skolehverdagen, forteller prosjektleder og førsteamanuensis Kristine Høeg Karlsen ved HiØs lærerutdanning. Prosjektet vil sette opp flere innovasjonslaber for DKS hvor elever, lærere, lærerstudenter, kunstnere, historikere, formidlere, designere, programmerere, lærerutdannere og skoleledere inviteres inn. Målretta og deltagende utviklingsløp med ulike tema og innen ulike formidlingsformer, vil gi gode eksempler, metoder og teknikker for samarbeid om DKS aktiviteter. I dette er digitale flater og verktøy viktig
-
-
Karlsen, Joakim
(2020).
Gjellestadstory.
Show summary
Gjellestadstory visualiserer Gjellestad digitalt – med vikingskipet, skipsgraven, husene og gravhaugene. Bli med på en spennende reise på Gjellestad og opplev hva arkeologene har funnet.
Gjellestadstory har to språk å velge mellom foreløpig, norsk og engelsk.
-
Bunæs, Tina Helene & Karlsen, Joakim
(2019).
Using Single Player Virtual Simulations for Training on Collaborative Medical Practice.
-
-
-
Hegre, Håvard; Nygård, Håvard Mokleiv; Dahlum, Sirianne & Karlsen, Joakim
(2015).
Forecasting Regime Type, 2014‐2100.
-
Karlsen, Joakim & Løvlie, Anders Sundnes
(2015).
To Walk the Walk: Journalism practice, Work and Innovation.
-
Karlsen, Joakim
(2014).
Adapting Documentary Practice to the Web.
-
Karlsen, Joakim
(2013).
Reportasje om forskerduellen.
[TV].
Østfold.
-
Karlsen, Joakim
(2013).
Overheating Connect: Design av kollaborativ webdokumentar.
-
Karlsen, Joakim
(2013).
Kan spill hjelpe oss å forstå den verden vi lever i?
-
Karlsen, Joakim
(2013).
Transmediafortelling og Film.
-
Karlsen, Joakim
(2013).
Frokostgjest.
[Radio].
Halden.
-
Karlsen, Joakim
(2012).
Transmedia: oversikt og definisjoner.
-
Karlsen, Joakim & Stavelin, Eirik
(2012).
Computational journalism in Norwegian newsrooms.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim
(2012).
Feedback matters when students are considering what type of learning activities to engage in - Exploring the relationship between feedback-types and students learning activities in higher education.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim
(2012).
Students use of feedback in relation to learning objectives and feedback types.
-
-
-
Karlsen, Joakim & Hegre, Håvard
(2007).
Simulating the Evolution of Global Democracy Levels.
-
Karlsen, Joakim & Hannemyr, Gisle
(2005).
Navigating Web Sites: Considering Navigational and Semantic Constraints.
-
-
-
Strand, Håvard; Karlsen, Joakim; Gleditsch, Nils Petter; Hegre, Håvard; Ormhaug, Christin & Wilhelmsen, Lars
(2005).
Armed Conflict Dataset Codebook Version 3-2005.
CSCW/UACD.
-
Karlsen, Joakim & Hannemyr, Gisle
(2005).
Fortellerteknikk og design av politiske partiers nettsteder.
Universitetet i Oslo.